Spirecta - ett dåligt namn på ett bra verktyg?

Du skulle vänt dig till detta forum, då hade det varit löst på 6-7 minuter :grin:

3 gillningar

Sant! Men det var före min ”hänga på RT tid”. :wink:

1 gillning

Ett sista förslag kommer här, verkshöjd tveksam men kanske mer i linje med en lite seriösare image som paret Bolme sannolikt vill förmedla.

Det är ju ett admin tool. Paret heter Bolme. Med lite ordlek blir det ”Badmintool”.

Edit: kom på att B:t kan ju stå för t ex Boring eller Balance. Eller då alla tre på en gång. :joy:

Jag kan inte sluta skratta, förlåt. Men Tool kan ha många betydelser. :joy::rofl:

Tool
Anyone who tries to act cooler than they actually are. Most tools are usually douchebags with negative self-esteem.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Tool

1 gillning

Strålande, då blev det ju ytterligare en tvist på detta förslag. Min tur säger mig dessutom att paret Bolme är hängivna badminton-lirare. Eller blir efter detta :joy:

1 gillning

Förkortningar funkar ofta bra så länge det ligger bra i munnen. Man behöver inte nödvändigtvis tala om vad det står för. Det är betydligt lättare att hitta namn som inte är tagna/används redan, speciellt om man vill ha något som funkar Internationellt. Tex IKEA funkar och står för något men det är det ingen som talar om idag. Så det är i de banorna jag hade funderat.

Spirecta tycker jag inte funkar alls i min mening. Speciellt inte internationellt pga latinska betydelsen av ”recta” :grinning:

Vad är nästa steget @janbolmeson när du har bytt alla namn ? :grin:. Tänker du även byta Jan till något ännu mer attraktivt :wink::face_with_hand_over_mouth: ? Något år artist eller liknande :partying_face::person_tipping_hand: . Nu funderar jag starkt döpa om @Jacke77 till något annat som inte har koppling till globala indexfonder :face_with_hand_over_mouth::wink: som ett litet omstart :+1:

5 gillningar

Några alternativ med koppling till Bolmesson: :slight_smile:
Bekoplan eller Becoplan (Bolmesson ekonomisk/economy planering/planning)
Bekostar eller Becostar (Bolmesson ekonomisk/economy star(stjärna) (även som i att bekosta något :sweat_smile:)
Bekostark (Bolmesson Ekonomiskt stark? :sweat_smile:)

1 gillning

Jag tycker det är ett bra namn :man_shrugging:

1 gillning

Jag har inga starka åsikter om namnet, kanske inte så att man direkt associerar det med vad det gör (till den mån jag förstår vad det gör, mer om det senare). Lyckas man vinna marknad spelar inte namnet så stor roll, när det blir utbrett så ställer människors hjärnor om och tänker inte så mycket på det.

Dvs, jag tycker du angriper problemet från fel ände.

Mitt problem är att, även fast jag t.om. är ganska intresserad av verktyget, inte kommit längre än att titta på första sidan.
Varför? För att komma vidare och prova på måste man direkt hala fram plånboken.
150kr/mån är säkert ett skäligt pris för det verktyget gör, men det är (i alla fall för mig) ett för högt pris för att bara “testa på”.
Och ja, jag har sett att det är 30 dagars öppet köp, men tröskeln att börja betala för nåt och sen få tillbaka pengarna är mycket högre än att först testa på och sen betala.

12 gillningar

Jag håller med Esko, titta hur andra tjänster gör för att locka kunder, de gör på det sättet för en anledning. Speciellt AAA tjänster i USA. Mycket experimenterande med A/B tester.

Ingen speciell association för min del och tycker väl att namnet låter bra. Bättre än Anyfin som för mig bara låter töntigt :innocent:

Och Google

Finns ju reklambyråer som sysslar med att ta fram namn åt kunder. Kan inte det vara ett alternativ? Så klart mycket dyrare än att konsultera forumet men är kanske värt det?

Du är och nosar på ngt bra här. IKEA har väl en slogan som lyder ungefär ”For the many people”. I detta sammanhang skulle man kunna spinna vidare på något i stil med:

• ”RT - for the enlighted people”
  • ”noname tool - your personal controller”

Bara spånar lite. Kanske kan leda vidare till någon användbar association. :blush:

2 gillningar

Kanske
”For the money people”

5 gillningar

Vasst, önskar jag själv kommit på det :clap::clap::clap:

3 gillningar

RT Ekonomi?

Nu är vi nästan tillbaka på Rektonomi :see_no_evil:

7 gillningar

jag tycker Spirecta låter som något verktyg en läkare använder. “Sköterskan, vi har ett avancerat fall här, hämta Spirectan!”

Mitt förslag: M.B.I., och det står då för Money Boss International. Det är på engelska, pampigt och signalerar att det är en produkt som används internationellt, världsklass helt enkelt.

4 gillningar