Hej! Jag behöver bolla och få lite perspektiv på hur ni tänker?
SSAB är ett gediget företag med ingen hög risk i aktier……ändå har kursen gått ner från ca 80kr till 45kr på ett år. Visst kan det gå upp igen men det kommer nog att ta lång tid, så nu funderar jag på att byta denna aktie. Jag har ägt aktien sen 2016 och nu är jag nere på nästan samma summa som då, jag har inte bråttom men jag vill inte äga denna aktie i 10 år till för att tjäna in 40kr igen….
Vad skulle ni gjort? Hur tänker ni?
1 gillning
Läste precis köp-råd på den aktien (men kommer inte ihåg om det var i Privata affärer eller DI tyvärr).
1 gillning
Jag har ingen analys att dela med mig av, men jag har inte sålt mina. Fortfarande stor risk i aktien med alla investeringar i grönt stål.
1 gillning
Hittade artikeln i DI, med rubriken “Fem aktier som blir vinnare 2025”, vg se screenshot för deras synpunkter om SSAB.
1 gillning
Tack för svar!
1 gillning
