Staffanstorp vill investera i kryptovaluta | Årets förmodligen bästa citat

Tack till MikaelL för tipset.

Här kommer nog årets bästa citat:

"Det är väl lika mycket risk med räntepapper med tanke på inflationen som finns? "

Känner att det är lite som när en person berättade för mig att de hade 15 % bolåneränta. När jag såg sjukt frågande ut så fick jag förklaringen.

Jag har ett lån med 3 % ett annat med 2.5 % och så vidare och lägger jag ihop alla lånen så är det ca 15 %…

:rofl::exploding_head:

7 gillningar
1 gillning

Detta måste väl ändå bara höjden av bekräftelse på att vi är inne i en serös spekulationsbubbla i krypto?

1 gillning

Med en inflation på nästan 10% på 3 dagar, då jävlar är det inflation…

Fotnot: Bitcoin har tappat 9% sen i söndags.

1 gillning

Jag tycker då det. Investering i krypto, ja investering i allmänhet, har letat sig in populärkulturen på ett sätt som verkligen får mig att dra öronen åt mig. Det är såna här små anekdoter man pekar på i efterhand när man sitter där efter att bubblan spruckit och säger, “det var ju så uppenbart, varför agerade jag inte på det?”

1 gillning

Staffanstorp = Sveriges El Salvador?

1 gillning

Man kanske kan betala sin kommunalskatt i Bitcoin?
Tar de även Ethereum?

Verkligen.

Bostaden som en “god investering” är ju typexemplet. Men det är ju en komplex produkt i och med belåningen så det tvistar de lärde givetvis om.

Men när en kommundirektör talar om spekulation i krypto som vilken “investering” som helst… Ja då ska man dra öronen åt sig :sweat_smile:

1 gillning