Ja, eller om du har NFC på annan enhet så kan du skaffa det på den, sen skaffa ny Bank-ID på enhet utan NFC genom att använda Bank-ID på den andra enheten.
Krossad telefon, så vart helt handikappad. Fick ställa mig i kön på banken tillsammans med alla andra äldre gubbar och stå och fundera på om jag är en sån där också, gammal motsträvig luddit som inte hänger med.
Mitt pass har gått ut och jag fick strul med Bank-id efter ominstallation o batteribyte på iPhonen. Var tvungen att ta mig till Swedbanks kontor för att få nytt Bank-id. Om något strular med telefonen igen, så har jag passet (som jag får om ca en vecka) att identifiera mig med om jag behöver nytt Bank-id utan att gå in på fysiska bankkontoret.
Jag har ingen s.k smartphone…och ämnar inte införskaffa sadan heller.
Kör med en pensionärsDoro och det funkar alldeles perfekt för mig.
Har bland annat(av födsel och ohejdad dalig vana)Swedbank som en av mina banker.
Krav pa digitalt ID funkar salunda icke för mig.Bank ID i nuvarande tappning gör det,men maste man ha smartphone framöver sa kommer mitt engagemang i Swedbank att upphöra.
Jag tror inte pa nagon generell lagstiftning.
Det finns manga flera individer än mig som inte kan eller vill ha smartphones.
Rimlig lösning för oss maste tillhandahallas…kanske inte av alla banker men i alla fall ett antal.