Starta företag för uthyrning

Hej,
Det är så att jag och min fru äger en äganderätt lägenhet som vi bor i och vi har även ett hus som vi hyr ut till en familj. Vi har nu planer på flytta till en annan stad och vill köpa en lägenhet där och behöver därför låna ca 1 700 000 kr till från banken men jag tror inte det är möjligt eftersom vi har nått vår maxgräns för hur mycket vi kan låna. Vi planerar på att hyra ut vår äganderätt lägenhet också när vi flyttar så vi kommer ha både huset och lägenheten uthyrda och få intäkter ifrån de varje månad.

Därför har jag börjat tänka nu om jag kan på något sätt starta ett företag. Jag vill kunna hyra både huset och lägenheten via företaget. Jag vill flytta bolånet som jag har till företaget så att jag ska kunna ta ett nytt bolån och köpa en ny lägenhet. Vet någon om detta är möjligt? Har ni några idéer på hur jag kan göra för att få ta ett nytt bolån från banken?

Jag behöver hjälp från en person som är kunnig inom detta, om detta är ens möjligt och vad som är bäst, enskild firma eller Ab osv.

Uppskattar all hjälp och tips jag kan få.