(Kunde inte hjälpa det - vilken spännande om än kort tråd… så jag väcker liv i den fast Discourse frågar mig extra särskilt om jag verkligen vill det. JA, det vill jag.
)
Älsk på denna formulering (Tillägg: Briljant tankespjärnig fråga!) - och jag är definitivt en av de som lockas av back-to-basic-grejen på många plan (samtidigt som jag är en hejjare på att använda Discourse-forum, så jag e ingen fundamentalist direkt). Sen tror jag också att det inte bara är bekvämt och därmed tråkigt som är kruxet, utan snarast att många, mig inberäknat, faktiskt mår kass av det rent utsagt, både fysiskt och psykiskt. Se på mental ohälsa, boom av antiimmuna sjukdomar och allt annat som det bara verkar bli mer och mer av…
Vi utsätter oss inte för kyla, hunger, fysisk press på en sånt sätt som jag tror kropp (och knopp) är byggda för att hantera - vi håller på att bli extremt fragila helt enkelt. Att då köra lite periodisk fasta, vinterbada och hugga ved eller gräva i trädgården är ett sätt att hjälpa mig själv bli mer antifragil, för att låna Taleb’s begrepp.