Stora tråden om dumma finansiella tjänster

Vore skoj att se vad för dumt finns där ute.

Typ denna fondrobot för räntefonder 0.75% avgift plus produktkostnader. Förväntad avkastning 3.17% när det finns riskfria sparkonton med ränta nära eller tillochmed mer om man låser på ett år. :joy:

Och de redovisar avkastning före kostnader :rage:

I Scalable’s försvar är jag väldigt nöjd med deras broker, som jag använder för min ETF sparplan. Synd bara de har så mycket robotskit. Fast något ska de väl tjäna pengar på :woozy_face:

Vad har ni sett i finansvärldens tjänster som inte borde få finnas?

SMS-lån såklart.

3 gillningar