Stora tråden om Rabatter

Det pratas mycket om att få så låga avgifter som möjligt på sitt bolån och sina fonder.
Jag tänkte att man kunde göra en tråd som handlar om övriga rabatter.

Vad finns det för rabatter man kan ta del av i sitt vardagliga liv?

Gratis medlemskort/medlemskap - Coop, ICA, webhallen, mediamarkt, apoteket osv. Väldigt många affärer har gratis medlemskap.

Studentkort - En guldgruva med rabatter.

Kreditkort - Väldigt specifikt utbud beroende på kort, men de flesta innehåller flertalet gynnsamma rabatter.

Hemsidor och appar - Är det någon som har koll på situationen? Jag hittar mycket rabatt appar men många av dem är döda eller har värdelöst innehåll. Här har jag riktigt dålig koll.

Jag tycker att man skall ha som princip att alltid få rabatt på allt man köper, till den grad man kan utan att det blir betungande.

Mitt tips är att använda Refunder när man handlar saker på nätet och på så sätt få cashback. Fungerar bra i kombination med kreditkort som ger bonus.

2 gillningar

Aldrig hört talas om Refunder tidigare. Tack så jättemycket

1 gillning

Har blivit tipsad om en app ”Let’s deal”. Har bara provat den två gånger; en gång till privat museum och en gång på restaurang.

En annan app är Karma-appen där man kan rädda mat från att slängas. Brukar vara ca 30-50% på ordinarie pris.