Tips på bank för gemensamt matkonto?

Hej! Skulle vilja ha tips på en bra bank som erbjuder möjligheten att ha gemensamt konto med Apple pay-funktion, låg/gratis avgift och ränta på pengarna som ligger inne. Finns det?

Vi har ett gemensamt konto på en storbank för autogiron (hyra, el mm) men den har inte apple pay och ingen eller låg ränta har jag för mig. Men skulle kunna ha ett till konto på en mindre bank för gemensamma köp som mat mm. Dock verkar många småbanker med bra ränta osv sakna möjlighet för gemensamt konto. Så jag har svårt att hitta något bra. Please help om du har tips :innocent:

Vi har ICA-banken. Uppfyller alla dina krav, dock kostar det 250kr per år per kort.
Men handlar man på ICA så får man dubbel bonus så det lönar sig ändå. Men

1 gillning

Skulle ett alternativ kunna vara ett gratis kreditkort?
Själv kör jag och min fru Carpay där jag även har sparkonto.
Vi har ett varsitt kort och får allt på en gemensam faktura. Betalar man allt direkt så betalar man ingen ränta.
Google pay finns i alla fall så jag gissar att Apple pay fungerar också.

Bara ett exempel finns nog fler som erbjuder liknande.

2 gillningar

Vi har okq8. Sätter in pengar i förskott. Får lite ränta, får lite bonus, vi har var sitt kort o det är gratis går att koppla korten till coop o ica o allt.

1 gillning

Jag och min sambo använder gemensamt konto på Lunar. Vi lägger in en summa varje månad för mat så att vi inte överskrider avsatt budget. Räntan för mig är inte så viktigt då det är så lite pengar det handlar om. Större summor får man lägga på hög på ett sparkonto om det ska ge något. För att kunna dela konto kostar det minst 29kr/användare/månad