Hej gänget! ![]()
På grund av arbetsbrist är jag varslad. Tråkigt såklart, men jag ser det som en chans att hitta något som passar mig ännu bättre.
![]()
Min tidigare arbetsplats bestod av ett härligt gäng i min ålder (mellan 25-36år), men kulturen var ganska lågmäld och lite… grå. Både under arbetstid och på luncherna kändes det som att det saknades energi och glädje, något jag värderar högt i vardagen. Därför tänkte jag höra med er om tips på bra arbetsplatser att hålla koll på i min jakt på nästa steg.
Min plan är att köra på med spontanansökningar till bolag som verkar vara riktigt bra arbetsgivare — med er hjälp! Jag söker en arbetsplats där positiv energi, meningsfullt arbete och en varm kultur går hand i hand. Det får gärna vara ett framtidsdrivet bolag i Norrsken-anda, men lika gärna ett stabilt och etablerat bolag med lång historia (med kontor i Stockholm).
Det viktigaste för mig är en miljö som värdesätter driv, potential och vilja att lära — inte orimliga krav eller erfarenhet som inte matchar rollen. Rättvisa villkor, rimliga förväntningar och kollegor som är trevliga, omtänksamma och roliga är avgörande. Jag trivs där människor mår bra, har kul och möter vardagen med nyfikenhet — och gärna ser fram emot en AW ibland.
Så — har ni tips på arbetsplatser ni trivs på eller inspireras av, eller företag ni hört mycket gott om?