Tips på någon bra kurs / utbildning för att lära sig sälja?

Har du något tips på bra säljkurs?

3 gillningar

Har själv kollat på säljkurser men känner mig vilse… Vädligt många kurser som kostar pengar som jag känner mig tveksam till, framför allt via utbildning.se

Hittade en kurs i digital business models från LU, men det är nog inte riktigt sälj.

Sedan är jag instinktivt tveksam mot ameriansk sales, men det kanske bara är ytterligare ett argument för att jag bör ge mig på denna:

1 gillning

Kontroversiellt tips: En vän till mig sökte jobb som telefonförsäljare. Gick deras introduktionskurs som varade 2 veckor för att sedan säga upp sig.

1 gillning

Ingen kurs i sig men här är några utav mina favoritböcker på ämnet:

Klockrent! OM man vill att folk ska slänga luren på en i örat så fort man försöker sig på sin pitch, återupprepar allt man säger, ber om ens hemtelefonnummer för att återkomma på säljarens fritid o.s.v. o.s.v. :smiley:

Har inget tips men har också letat efter detta utan något vidare resultat. Affärsidé någon? :smiley:

Vad ska du sälja?
Ska du kränga bambusockar över telefon eller Saabs försvarssystem till Saudiarabien?

1 gillning

Har eget konsultbolag där jag bara säljer mig själv i dagsläget, och har haft fullt upp i något decennium så har egentligen inget behov av att sälja mig själv. Sökte väl egentligen efter någon generell kurs där jag kan höga min generella kunskap om hur försäljning fungerar, har aldrig riktigt haft behovet av att kunna det då jag haft jobb hela tiden. Men mer kunskap är sällan tungt att bära.

1 gillning

Gick en säljkurs för många-många år sen, du kan sno lärdomen från den:
Hundra knack ger
Tio snack ger
Ett tack!

Kursen var riktad mot försäljning av IT-tjänster, men kursledaren tyckte det var samma sak som att sälja dammsugare. :wink:

Pratade med några kontakter då jag själv inte visste på rak arm. Två olika personer rekommenderade:

Du kan säkert kontakta honom och få inspel vidare.

2 gillningar

Det finns en speciell plats i helvetet reserverad för telefonförsäljare. :face_with_symbols_over_mouth:

(Ja, Nix funkar på privattelefon, men inte jobbdito.)