Blev inspirerad av avsnittet om att tjäna pengar

Hejsan,

Blev inspirerad av avsnittet kring att tjäna pengar och tänkte eftersöka lite sparringpartners och ideförslag kring var jag mer kan hitta på (och kommer gärna med kreativa idéer till andra om någon är intresserad :slight_smile: )!

Jag är just nu anställd och har bra lön för min ålder så där har jag optimerat. Investerar en stor del av min lön i indexfonder samt bospar.

Kommer köpa bostad och letar främst efter bostad med möjlighet till uthyrning. Funderar också på att leta efter ett boende med nån form av gemensamhetslokal då jag och sambon tycker det känns spännande att ha nån form av verksamhet där - ingen aning om vad än dock.

Vill gärna starta någon verksamhet vid sidan av (som gärna på sikt får ta över efter min anställning). Klurar lite på vilka områden detta skulle kunna vara inom.

Jag jobbar som produkt/konceptledare inom digitala tjänster samt internet of things. Det betyder att mitt jobb är att ta fram innovativa tjänster och se till att dom blir lönsamma (jag utvecklar dom dock ej själv). Man skulle kunna tro att det därför skulle vara lätt att starta egen verksamhet med det yrket - men det är det inte. Står helt still i skallen!

Mina intressen:

• min typ av jobb (älskar rollen), innovation och företagande, hur man skapar organisationer där människor mår bra

• personlig utveckling. Är absurt nördig och har tillsammans med min sambo tagit fram ett koncept där vi jobbar med personlig utveckling och livsoptimering tillsammans strukturerat). Läser mängder med böcker, lyssnar poddar och har avverkat en hög coacher och olika typer av tekniker för att må och prestera bättre samt bli en bättre medmänniska

• att hjälpa andra/altruism

• natur, friluftsliv, äventyr

• resor till andra delar av världen där kulturen och/eller naturen är väldigt annorlunda våran

Är som person rätt entreprenöriell och lägger gärna tid på kvällar och helger på saker som känns kul och som jag tror på.