Hej
Jag studerar just nu sista året på en YH inom inköp som motsvarar kandidat i Göteborg, känner verkligen att jag träffat rätt med hur jag vill att mitt framtida yrkesliv ska se ut.
LIA-2 med examinerade moment börjar i slutet av januari, visserligen är det ett tag kvar men stöter på mycket motgångar när det kommer till att få kontakt eller hitta en plats.
Jag förstår att det är energikrävande att ta emot en student och att det blir en kostnad i sig eller att man inte har möjlighet av andra orsaker, ofta möts man av ett rungande nej innan man ens fått prata med en person som arbetar med inköp, eller att avdelningen ligger i en annan del av Sverige.
Har försökt använda mig av mitt nätverk och gamla arbetsplatser, men de är lokaliserade på en ort jag inte längre är bosatt på. Sökt på nätet över företag som finns i min stad (Borås) och försöker kontakta därefter. Gjort något spontanbesök och möttes av låsta entrédörrar.
Jag vill ta ansvar för mitt lärande och ge mig själv de bästa förutsättningarna eftersom jag har höga ambitioner.
Börjar få slut på idéer och efterfrågar så många tips som möjligt!
Tack för din tid!