Hej!
Nu kommer mitt första inlägg i detta eminenta forum.
I november flyttar vi till radhus och kommer då behöva förhandla med banken. Vi kommer från en bostadsrätt och tanken är att vi ska flytta över det bundna lånet till radhuset vilket enligt banken inte är några problem då vi köpt innan vi sålde. Jag har dock haft svårt att hitta några uppgifter hur mycket det kostar att lösa ett bundet lån. Det är ett lån på 1,5 mille och det går ut 31 mars 2024 och har en ränta på 1,18. Sedan kommer vi behöva ytterligare lån på 1,7 mille. Det jag undrar är följande:
- Har ni tips hur man förhandlar med en bank när man vill ha kvar ett lån och är “fast” hos dem?
- Vet någon hur man räknar ut vad det kostar att lösa ett lån?
- Tänker jag rätt att jag kommer få bästa ränta genom att vara kvar hos Nordea med det bundna lånet?
Jag är oerhört tacksam för all hjälp jag kan få!
/ Micke