Jag tycker det är otroligt inspirerande att följa människor som lever lite utanför normen. Gärna helst på instagram då det är en plattform där man hittar mycket kul content och det är lätt att börja följa/avfölja.
Det kan vara människor som bor off-grid, sparar för att gå i pension, bygger ett tinyhouse eller liknande. Skulle gärna hitta fler att följa för att få ännu mer inspiration.
Så tipsa gärna om era bästa inspirationskonton med personer som lever lite annorlunda liv.
Kan dela med mig av några konton här som jag själv följer (några angränsar kanske mest till ekonomi-inspiration men passar ju bra i detta forum):
Pausfrånekorrehjulet
Emmasvenssonphoto
[Miljonmålet]
(https://www.instagram.com/miljonmalet)
Enkel boning
Drivingmiss_daisea
Ericlorentz.b Segelbåten
Utenfasteplaner
Upgrid_experience
Hållbartmedalexandra
Gustafandlinnea
2 gillningar
Kul ämne!
Flera av mina favorit-inspiratörer huserar huvudsakligen på youtube och gör lite längre videor, men har även instagram.
RoamingWildRosie - en holländsk kvinna som lämnade sitt liv som inredningsdesigner i London och la sitt sparande till en lägenhet på att istället köpa ett rött torp i Sveriges skogar. Hon renoverar upp det på egen hand och lär sig hantverket allteftersom. Odlar, syr kläder och bygger Japan-inspirerad toalett! (Rekommenderar främst hennes videos på youtube).
Martijn Doolaard: en till holländare! Denna har istället köpt en gammal stenfäbod i de italienska alperna, och bygger upp det till ett året-runt-hem. Närmsta granne är en tysk präst som har ett eget stenhus och såklart egen youtube-kanal med mer livsåskådande innehåll. Martijn har insta (tror jag?) men är mest aktiv på youtube.
Stories from the cascina: här är ett belgiskt/holländskt par (jag har tydligen en svaghet för holländare?) som har köpt en större bondgård i norra Italien, för att renovera upp till B&B. Aktiva på youtube och insta.
Om fler tips önskas inom kategorin ”barnfria personer som köper hus och lever slow living” så kan jag återkomma med handfull pärlor till 
1 gillning