Hej!
Jag är ny här i forumet men har följt RT under snart 2 år. Jag har alltid varit sparsam och intresserad av privatekonomi. Jag hör ofta att man måste gå utanför sin comfortzon för att utvecklas. Nu har jag fått för mig att skapa ett instagramkonto där jag tänker dela med mig av min ekonomiska resa på ett relativt transparent sätt. Skulle någon vara intresserad av att följa detta så finns jag @DinEkonomiCoach på instagram. Är tacksam för all support!
Jag är sugen på att höra vad ni gjort för att lämna er comfortzon. Delar ni synen på att det är nödvändigt för utveckling?
Det finns ju ingen content på ditt konto, och det känns som att det redan finns 927361 konton på sociala medier som gör exakt samma sak.
Vad ska du skriva? Månadsspara i en indexfond? Räcker ju med ett inlägg då. Är det för att kunna följa din egen utveckling så räcker ju typ Excel.
Sorry, kanske skjuter ned dig för snabbt men vad kommer skilja dig från mängden?
On topic: Bytte jobb för ett tag sedan, skaffat ungar osv. Tror inte att man behöver lämna sin comfort zone, men man kanske måste utmana den.
1 gillning
Tack för ditt svar!
Jag hör dig, det finns absolut många konton som kör liknande koncept! Har inga ambitioner till att bli någon framträdande influencer utan tanken har nog varit en kombination av tracka samtidigt som andra kan följa. Men ja frågan kvarstår, vad särskiljer? Skulle man kan kunna göra det unikt?
1 gillning
Borde pusha mig mer egentligen. Finns alltid det där man prokrastinerar av oklar anledning. Brukar gå i vågor för mig. Får massor gjort under en period, sedan intet nytt massa månader.
Slå sig in och bli känd på instagram är nog rätt svårt och kräver ett mått av tur. Om du inte tänkt tjäna pengar på kontot och ha massa följare kan det säkert vara kul.
1 gillning