Tjänst för hantering av abonnemang

Hej,
Efter lite googling utan resultat valde jag att skapa ett konto här efter att ha följt forumet ett tag. Tänker att någon av er har koll om det jag beskriver nedan faktiskt finns. :slight_smile:
Det jag undrar är om det finns en tjänst för att dra alla abonnemangskostnader samtidigt vid ett givet datum? Dvs, istället för att det dras pengar den 15:e, 17:e och 28:e varje månad för olika abonnemang ska man kunna välja att allt dras t.ex. den 25:e för att få en bättre bild av kasssaflödet vid löning. Detta går ju att lösa genom att man exempelvis skapar ett transaktionskonto på sin bank dit man för över pengar motsvarande alla månadens abonnemang den 25:e men undrar om det redan finns en tjänst för detta?

1 gillning

Abonnemangen dras via autogiro ja, men man kan ju inte bestämma datum utan det sker ju när företaget drar pengar vilket vanligtvis är den dag i månaden då man startade abonnemanget. Eller menar du nåt annat?

Ibland kan man be supporten ändra fakturadatum eller så får du helt enkelt avbryta och resubba på slutet av månaden. Vet ingen tjänst som löser detta.

Det närmsta vi kommit är att ha ett konto enbart för “fasta” kostnader. Det löser inte datumen men blir lite enklare att överblicka iaf.

Sen kör vi så mycket vi kan utan autogiro. Efaktura get bättre överblick

Löste det såhär. Hur har du gjort med fasta kostnader som dras via kortet månadsvis och inte via autogiro?

Vi har ett betalkort kopplat till samma kontot vi betalar räkningar med. Utöver det har vi ett gemensamt debitkort för mat och varsina privata.

1 gillning

Ja, jag har ett kreditkort för detta. Jag får en räkning jag betalar slutet av månaden. Varför krångla till det ytterligare? :slight_smile:

1 gillning