Tjänstepension i aktiebolag, hur gör man?

Jag driver ett litet aktiebolag med en annan person. Vi ska nu börja ta ut lön och även skaffa en lösning för tjänstepension, sjukförsäkring, TGL etc. Hur gör man det på bästa sätt utan att betala för mycket? Har blivit tipsad om att ta kontakt med en förmedlare som får bättre villkor hos banken men i gengäld tar en viss procent i förvaltningsavgift. Är det en bra idé eller är det bättre att gå till banken direkt?

Undvik förmedlare är mitt råd. Sett många upplägg genom åren där den som tjänar mest är förmedlaren. Jag hade tagit in offert från Skandia och Avanza och sen jämfört det med vad storbanken du använder dig av kan erbjuda.

1 gillning

Jag har jobbat på olika mindre bolag utan kollektivavtal, och har tjänstepension via Nordnet och Skandia. Båda är bra. Förmedlare lägger bara på ytterligare avgifter.

Skandia har högre avgifter men har fler försäkringar som man kan komplettera med. Det kan vara ett förmånligt sätt att skaffa sjukvårdsförsäkring.

Jag hade kollat med Skandia, Avanza och Nordnet. Alla de har några kompletterande försäkringar som man kan teckna tillsammans med tjänstepensionen.

1 gillning