Några nybörjarefrågor för en person som jobbar inom vård i Västra götalandsregionen…
- Hur vet man vilket tjänstepensionsavtal man har?
- Blir det avgiftsfritt att flytta tjänstepension även inom detta avtal?
- I ITP1 finns tillägget Familjeskydd, finns det liknande inom regionen? Vem frågar man om detta finns?
Tack på förhand
Hej! Är du regionanställd tillhör du sannolikt AKAP-KR (om du inte är höginskomsttagare, född 1985 eller tidigare och valde att vara kvar i KAP-KL i våras).
Du kan läsa om AKAP-KR på minpension.se, klicka på tjänstepension och scrolla ner lite till AKAP-KR. Där finns också en klickbar länk med information om återbetalningsskyddet i AKAP-KR.
Du kan också gå in på Mina sidor - intjänad pension och klicka på tjänstepension så framgår där hur din tjänstepension ser ut.
3 gillningar