Tjänstepensionsinbetalning

En fråga angående tjänstepensions inbetalningar.

Får ni också så olika inbetalning varje månad i tjänstepension från eran arbetsgivare?

Hur mycket blir det isåfall i tjänstepension totalt per år med en månadslön på 63k?

Jag har en grund lön på 45k sedan två gånger extra utbetalning per år som gör att min vanliga lön blir 63k

Jag har kollat på olika hemsidan det stämmer inte riktigt, där stod det att jag får 94k per år, men jag har fått nu över 100k fram till september. Det är fyra månader kvar på året.

Jag har byggnads som förhandla våran lönn och tjänstepension varje år, det står i rörelseavtalet att tjänstepensionen ökar med 0,2% iår och nästa år.

Tacl för hjälpen!

Jag antar att det är inbetalning du menar?

Vad har du för avtal? Är det t ex ITP1? jag tycker spontant att 94 tusen per år i inbetalning till tjänstepension låter högt med den lönen.

Tror det har ändrats i fjol, det betalas in månadsvis, förut så slogs ett snitt ut över årets löner och sattes in i efterhand, så en bra månad så får du 30% insättning på allt över brytpunkt som ligger på dryga 50k. Så blir till fördel om man har stötvis höga löner under året.

2 gillningar

Det beror på pensionsavtal hur lönen beräknas och rapporteras. Mitt tips är att du kontaktar ditt lönekontor och be dem berätta hur de beräknar.

2 gillningar