Någon som kan förklara hur Avanza räklan total avg på fonderna? Hur lyckas Swedbank Robur Access Sverige ha transaktions avg 0.10% mer än konkurenterna tex LF och Spp? Tex Swedbank Robur Access Global är 0.04% dyrare än LF Global indexnära men när jag läser årsredovisning visar det klart och tydligt att transaktions avg hos LF var 0.05% år 2020 och hos Swedbank 0.01% då borde LF kosta 0.25% medan Swedbank global 0.21% i total avg ! Har jag missat något och hur mycket stämmer total avg hos Avanza? 
Som jag fattar är det findbolaget själv som skickar det till morningstar då kommer det upp automatisk till Avanza.
Men hur säkra är fakta från fondbolaget när man läser något annat själv i årsredovisning ? 
1 gillning
Också läst flera årsredovisningar där det diffar mot Avanza, förstår inte att det inte stämmer överens
2 gillningar
Det är inte bra och då ska maninte bry sig vid val av indexfond om de har samma års avg.
. Det går inte gå efter vad de får på Avanza i från morningstar i så fall. Tror ändå att de fonderna är likvärdina och skiljer inte så mycket i total avg alla index fonder som har samma förvaltnings avgåä
Men förra året även år 2019 kostade LF också 0.22% i avg men årsredovisning stämmer inte med det uppgiften. Då ingen vet hur trans avg blir nästa år då är det inget att bry sig om. Då får man välja fonden efter förvaltnings avg. 
2 gillningar