Hej! Jag kör sparande enligt 4-hinkarprincipen med hjälp av LYSA. Har kvar ett ISK på Avanza och ett på Nordnet med en mindre summa att använda som “lekhink”, vilka nyttjas främst för tipsen som Jan med jämna mellanrum bjuder på via Patreon.
Jag skulle vilja få lite tips på hur man kan placera dessa medel mellan dessa tipstillfällen som kommer några gånger per år och då innebär att pengarna investeras i en nyemission under ett par dagar för att sedan säljas av. Vill ju helst undvika att sätta in och ta ut pengarna från ISKt mellan investeringarna, samtidigt måste de vara lätt tillgängliga med någon dags varsel då jag upplever att framförhållningen för dessa tips inte är så god att man skulle hinna sälja av fonder innan pengarna behöver finnas tillgängliga ISKt, eller har jag tänkt fel (annars hade väl ett vettigt alternativ varit att ha dem in nån global indexfond eller liknande tänker jag…)?
Känns dumt att lägga in pengarna i något specifikt bolag där det kanske inte riktigt är läge att sälja av precis när man vill hänga på ett hett tips. Finns det någon mer här, som inte är så aktiv i sin lekhink men ändå vill vara med när det är “straffläge på öppet mål”, och som har kommit på något smart upplägg för denna situation som du vill dela med sig av?
Med vänliga hälsningar Viktor