Hej.
Det här är absolut ingen titta här hur mkt pengar jag har tråd, utan vill ha lite vettiga tips på hur ni andra gör med era pengar, och hur man kan tänka. På nått sätt vet jag att börsen är väl vägen att gå, långsiktigt.
Jag har en större summa 1000000 på ett konto på Volvo finans, flyttade över pengarna från Swedbank 2014, Volvo hade bättre ränta typ 3%. jag sedan dess låtit pengarna ligga, ränta nu ca 0,65%, jag har under åren köpt aktiefonder månadsvis hos Avanza för ca 8000 av min lön.
Har även ca 85000 kvar på Swedbank som jag funderar på att pytsa in på Avanza utöver måndassparandet.
Två ISK med global, Sverige fond, tillväxt, i båda. sen köpte jag Investmentbolag, Investor, Kinnevik och Latour.
Allt som allt har jag kanske 250.000 i värdepapper.
Jag vet att ingen kan svara på eller kanske helst inte ger råd. men vad ska man göra med pengarna på Volvo finans? Det är inga pengar jag behöver nu, jag klarar mig bra på återstående lönen. Men man läser att pengar på konto är typ det sämsta, men samtidigt vill man inte gå in med större delen på börsen.