Märker att det är lite delade åsikter kring den trådade chatten, låt oss ta kommentarerna här så fattar vi beslut gemensamt sedan. Jag själv har inte så mycket investerar i varken det ena eller andra, utan det är era röster som är aktiva i chatten som väger tyngst.
Trådad chat = “ett svar på en kommentar i chatten blir till en separat tråd”
Det blir extremt rörigt att hålla koll på så många trådar som uppstår när man svarar varandra i ett personligt svar. Vidare känns det som att det blir ”halv-hemligt” pga det och kanske får folk att inte bli aktiva i diskussioner, för de tror att det är personligt det var själva charmen med chatten tycker jag att alla hoppade in och pratade om allt i ett ända stort kaos men det var lättare ändå att sortera på något sätt i ett fritt flöde
Sedan två månader eller nått finns ju funktionen forum-chatt här (vet inte om du nyttjat den?) och det är den som nu fått en uppdatering så det skapas trådar i chatten om man replikerar direkt på någon annans inlägg.
Ja, lite. Vi kan egentligen ha hur många chatt-kanaler som helst. Men det som ter sig fungera är ju vår gemensamma forum-chatt som är typ där man hänger. Jag tror ni har rätt i att det förstör stämningen att ha den trådad.
@Jacke78 stäng av den här tråden då den gäller inte längre.! Den här är redan historia ! @Jacke78 är bäst för att stänga trådar annars eller hur @janbolmeson
Ett “bekymmer” som jag upplever efter chatt-uppdateringen är att den verkar flytta hela chatten uppåt när någon skriver något.
Med andra ord så flyter hela chatten uppåt och man får scrolla hela tiden för att vara kvar på samma ställe i chatten.
Det kanske är ett ickeproblem ioförsig men det var smidigt för mig som gärna läser ikapp det som sagts tidigare under dagen.
Förut så fylldes det på neråt med nya meddelanden så man fick scrolla neråt för att se det senaste meddelandet
@janbolmeson kan det ha med att den inte verkar ladda in alla meddelanden på samma sätt som innan uppdateringen? Noterade att det var ett väldigt glapp i chatten och när jag skrolla vidare hoppade jag runt och såg att det var ju en hel del meddelanden emellan tidstämplarna