Traditionel förvaltning ItP1, hur låg risk kan jag få?

Hej är det någon här som är bra på hur dom traditionella bolag förvalter pensionen…? (Itp1)

Jag vil av olika anledning sänka risken mest möjligt så nära kortränta eller kontantinnehav som möjligt i min tradionelle del av pensionen.

Optimalt antigen korta statsräntor / obligationer (treasury bond) från US eller typ cash. Ingen aktier eller företagsräntor mv…

Så låg risk som det går…

Jag undrar vilket bolag som är närmast detta?

Just nu har jag AmF