Hej,
Jag är i pensionsåldern och har nyligen sålt fastigheter samt företag och sitter nu på kapital runt 7MSEK. Dessa ligger just nu på ett sparkonto och jag vill investera dem.
- Jag har kostnader på runt 500TKR/år.
- Samtidigt har jag pension samt inkomst från ett hyreshus på runt 150TKR/år.
- Äger samtidigt ett gäng sportbilar som är värda en del.
- Kunna leva på avkastningen av dessa pengar utan att investerade summan minskar resten av mitt liv 25-30 år).
- Göra detta genom så låg risk/kostnad som möjligt.
- Inte sälja hyreshuset.
- Behålla alla roliga sportbilar.