Hej, jag har precis fått min inkomstdeklaration för 2024. Under 7.2 Ränteinkomster, utdelningar, visar det att jag har två exakt lika inkomster från Lunar Bank, båda är 5195kr. Jag är ganska säker på att jag inte fick över 10k ränta från Lunar förra året, 5195kr låter mer rimligt.
Det stämmer att kontrolluppgifterna för bankkonton hos Lunar Bank avseende 2023 dessvärre har registrerats dubbelt. Vi är medvetna om problemet, och beklagar att det har blivit fel. Uppdaterade uppgifter har redan skickats in till Skatteverket och bearbetas just nu.
Våra stjärnor på supporten finns tillgängliga direkt i Lunar-appen vid fler frågor, och svarar vanligtvis inom några timmar - om inte snabbare än så. Tack för ert tålamod!
Hände det inte förra året också eller var det för förra året som Lunar rapporterade in fel uppgifter? Är det lika vanligt bland andra banker att sånt här inträffar?
Vi har upptäckt en dubbelrapportering av räntan till Skatteverket. Vi jobbar på en lösning och kommer att korrigera detta så snart som möjligt. Du behöver inte göra något utan det kommer att automatiskt korrigeras om några dagar.
Notera att informationen inte uppdateras på Kivra men när du loggar in på Skatteverket och ska deklarera, kommer den inom kort vara uppdaterad
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Stort tack för ditt tålamod.
Hej. Samma här. Jag ser också att det finns två rader i min deklaration från Lunar. Så det räknas två gånger. Men vet inte om det är Lunars eller skatteverkets fel.
Ser nu lite snabbt i deklarationen online att ränteuppgiften från Lunar korrigerats två gånger. I slutändan blev det nog rätt. Däremot anges ingen avdragen skatt. Har Lunar missat att dra den, eller bara inte rapporterat in det?