och blev tagit direkt tagit på den bilder som liknade den på samma plats och gunga. Det som skiljer sig var att i den bilden ett barn som satt i gunga och blickar direkt mot kamera. och precis som alla barn verkade inte fattar någonting som händer. Det kunde vara min son tänkte.
Jag är stolt av svenska folket som alltid har varit generös och ännu mer än någonsin. Ha sett hur olika grupper, människor runt världen göra exakt samma.
Jag vill stötta nu människa i utsatta läge i Ukraina eller där finns behov och vill bara uppmuntra att det finns möjlighet för alla som vill vara med.
Håller precis i år för rensa allt som inte används men som är i fin skick och full funktion och på bara 2 veckor fick ihop nästan 5000 för sålda kläder och elektronik som inte används och den peng går direkt till Ukraina eller något annat land där finns lika behov men inte kommer i media.
Jag har ytterligare flera lådor med oanvända saker som redan är till försäljning och bara vänta någon att köpa.
Jag vill inte göra reklam men så här är uppgifter vad dina 200 kr kan göra.
mat i 5 dagar till ett barn på flykt,
2 skolväskor fyllda med pennor, böcker m.m,
antibiotika till 16 barn med lunginflammation,
eller filtar till 4 barn.
Detta är bara ett sätt påverka deras vardagar på ett positiv sätt. Det finns flera andra sätt. Jag hoppas kunna hjälpa dem så fort jag ser dessa folk som snart är på migrationsverket boende då min busshållplatsen är nästan intill.
Ja, det finns många bilder som verkligen har berört mig. Framförallt, precis som du skriver med barn där det är så lätt att tänka att man kunde varit i samma situation eller det varit ens egna barn.
Därför tycker jag ditt inlägg är så fint. Vi kan alla göra något litet. Något som i det stora hela kan kännas otillräckligt. Men alla dessa små steg, alla dessa små aktioner blir tillsammans med andras aktioner tillräckliga och mer därtill.
Någon kan bidra som du genom att sälja saker och bidra med pengar, andra kan bidra genom att sprida information, du kan hjälpa till genom att berätta om fakta, diskutera NATO, genom att delta i frivillig organisation, genom att påverka företaget som du jobbar på eller vad det än må vara. Alla små bidrag, insatser, steg är vikt.
Det ser ingen vidare ut. Tyvärr har jag upplevt sådana bilder i verkligheten 1991-1992 Bosnien/Kroatien. 14 år gammal. Nu har det passerat 29 år sedan dess men de bilderna sitter kvar i huvudet och kommer alldrig försvinna. Det är något man har lärt sig leva med. Krig är ett helvete utan vinnare. Men det skapar ett djupt sorg hos barn och vuxna som bli tvungna uppleva det i verkligheten.
Du skrev allt, alla kan bidrag med något. Tack för att du har skapa utrymme för detta i din eget website, dela din kunskap med så stort generositet. Har aldrig sett någon annan forum där folket är så konstruktiv och hjälpsamt som den och detta direkt du och din fru. Den generositet sprider vidare!
Jättefin! Som Jan skrev hjälp sker på olika sätt. Har aldrig sett stora insatser så här förut. Följer insatser och har sett folket som bor nära regnskkugen som letar sätt att skickar pengar till Ukraina för mer geografisk avstånd finns.
Europa, USA, Asien, likadant…