Vi håller på med en uppdatering av avsnitten Hur rik är svensken från 2024. Då var det jättekul att även jämföra sig med communityn. Kan du tänka dig att svara på denna korta undersökningen (max 1 minut) som är helt anonym?
Du får dessutom då direkt svar på jämförelse med snittsvensken i din ålder då vi köpt den datan enligt denna tråden från SCB:
Det är också en chans att påverka och ge feedback på formuläret och datan…
PS. Datan för RT-communityn börjar visas först efter ca 20 svar.
Svar lämnat. Feta procentsiffror där i resultatet! Chansen att känna sig riktigt rik är nog hög för merparten av forumet så jag hoppas ni får in många svar och därmed roligare statistik.
Detta ska bli spännande att se, kände. Jag tror detta är en bra “check in” för många i communityn, som ser att de har långt mer än de emotionellt inser.
Men det blir fortfarande skevt då jag (troligen inte unikt) har i stort sett hela familjens samlade förmögenhet på mina ISK (gift utan äktenskapsförord). Mitt personnummer ligger väldigt högt, min respektive not so much.
Spännande! Många procent blev det. Funderar dock på om jag verkligen borde ange hela ISK-beloppet då ca hälften av ISKt består av pengar jag lånat på lägenheten…?
Tucker mallen såg bra ut. Betydligt bättre än förut då man skulle fylla i en delad Excel. Kändes inte alls särskilt anonymt och därmed inget jag fyllde i.