Försöker leta mig fram till en ny portfölj efter att ha kört basportföljen 70/10/10/10 i några år. Har sista tiden mer och mer börjat luta åt att plocka bort de globala småbolagen (SHB) och i stället öka på med både Sverige och tillväxtmarkmader något.
Just nu ser jag ut att landa i en 70/15/15 med LF Global, Plus alla bolag Sverige och LF Tillväxt.
Någon annan som sneglar åt samma fördelning? Medveten om att portföljen med denna förändring går lite emot forskningen då det på totalen blir färre bolag och mindre täckning mot småbolag än världsindexet. Vore kul att höra hur ni tänker
.





