Som jag förstår det gällande exempelvis Länsförsäkringar Global idex så får du lite rabatt nu, men så tillkommer plattformsavgiften istället. Så totalen gör att det blir dyrare än Avanza.
Så har jag uppfattat det hela, nån får gärna rätta mig om jag har fel.
Hej!
Som @Thomas_K sa – den avgift vi visar är vår totala avgift. Detsamma gäller för uträkningen av våra rabatter. Vi lägger med andra ord inte på plattformsavgiften i efterhand.
Hej alla!
Ni är många som har efterfrågat vår aktiehandel och vi är väldigt glada att meddela att den nu är live – ni är med andra ord välkomna att handla aktier hos SAVR. Lite om vårt erbjudande:
Billig och smidig prismodell med låga priser och automatiskt courtage.
Ett stort utbud aktier från 17 marknader, till samma låga och enkla prismodell som i Sverige.
Låg växlingsavgift på 0,19 % för all utländsk handel i såväl aktier som fonder.
Skräddarsytt nyhetsflöde med snabba, pålitliga nyheter och insikter som rör dina innehav samt bolagen du följer.
Bolagsdata för att kunna ta välinformerade köp- och säljbeslut
Jag har ett mindre sprande på SAVR med lite olika fonder och lockades dit att prova pga de lägre avgifterna. Hur stabila avgifter kan man vänta sig? Jag vill inte varje månad behöva logga in för att se om min fonder blivit dyrare helt plötsligt om jag nu ska flytta över ett större kapital.
Här är tyvärr problemet med SAVR. De meddelar inte om avgiften förändras vilket är en stor nackdel.
Är detta något som kommer åtgärdas? Förmodligen inte…
Jag har använt olika förvaltare. När Aktieinvest såldes till Levler, blev jag kund där. Jag var inte nöjd med deras gränssnitt, varför jag initierade en flytt till SAVR.
Nu efter 19 veckor är flytten inte helt genomförd. Innehav som Levler uppger har flyttat för 1 månad sedan, har inte dykt upp hos SAVR. Närjag för två veckor sedan ställde frågan om detta, sa de att de skulle prata med sin leverantör, i förra veckan skulle de påminna leverantören och samma meddelande denna vecka.
Kort sagt,flytten har inte riktigt fungerat som tänkt