Först och främst vill jag ge er på Savr cred för att ni är så transparenta och tar er tid att svara på inlägg här. För mig som potentiell aktiesparare (när så sker) är det ett klart plus i kanten.
Gällande eventuell återbetalning av några ören för mina spiltanfonder står jag nog över och bjuder er på dem - både ni och jag tjänar mer på det än om vi ska gräva i detta.
Sen, gällande aktieprislistan, är det riktigt bra att man per automatik hamnar i ”rätt” courtageklass.
Jag har benchmarkat lite och de nätmäklare som är jämförbara med er är Nordnet, Avanza och Levler (Aktieinvest är också nämnvärda, men de har för högt courtage, storbankerna vill jag inte ta med eftersom jag upplever att de är opålitliga även om vissa marginella förbättringar gjorts i deras aktiesparande).
Nordnet och Avanza vinner i hästlängder över er på plattformen i och med att de möjliggör insättning via bankkonto och inte Swish/autogiro.
Prismässigt är ni klart bättre än både Nordnet och Avanza, men fortfarande är Levler billigare även efter att deras ”gratiscourtage” upphör under våren 2025, jämför själv. Prismodell | SAVR
Första länken är courtage hos Savr och andra länken är courtage hos Levler.
Kommer man att kunna spara aktier i kapitalförsäkring hos er och hur snabba blir ni att betala tillbaka utländsk källskatt i det läget?
Du frågade om min feedback och det jag vill skicka med är att ni måste sänka courtaget så att det blir lägre än det Levler erbjuder samtidigt som ni inför kapitalförsäkring med snabb återbetalning av utländsk källskatt. Ha gärna något starterbjudande på aktiesparandet också, tex att man får gratiscourtage upp till 100000kr.
Även om jag i tidigare dialog med er vd avhandlat möjligheten att sätta in från ett vanligt bankkonto (dvs inte via Swish eller autogiro) så vill jag ändå slå ett slag för detta. Inför ni så att man har ett bankkontonummer i sitt isk och kan göra insättningar som är opersonliga så är det, åtminstone för mig, en av de viktigaste parametrarna för att jag ska ha er som huvudalternativ i aktiesparandet.
Än en gång, tack för att ni på Savr tar er tid att svara på inlägg här och framförallt tack för att ni utmanar storbankerna!