Uppdatering SAVR

Hej Peter!

Tack för din fråga. Vi kommer släppa nya funktioner löpande och lanserade senast i morse en ny uppdatering där vi återinfört autogiroinsättningar samt öppnandet av ISK och aktie-/fonddepå.

Övriga funktioner såsom bevakningslistor, årsbesked, överföring mellan konton, möjlighet att sortera i innehavslistan osv jobbas på för fullt. Vi hoppas kunna lansera dessa inom kommande veckor, men kan dessvärre inte ge mer konkret tidslinje än så.

Tack för ert tålamod!

Hälsningar,
Yingying

Korslänking till en annan Savr tråd:

Hej Yingying,

Du har nog besvarat de flesta av mina funderingar. Om jag uppfattade dig rätt är det ej aktuellt med något erbjudande om gratiscourtage fram till ett visst belopp eller under en viss tidsperiod i samband med aktielanseringen?

Jag ser hur som helst fram emot när det kommer att ske och jag hoppas att det courtage ni erbjuder blir lägst på marknaden samtidigt som jag tror det vore bra om det fanns möjlighet att göra insättningar på annat sätt än via autogiro/swish som jag uppfattat är den metod ni har nu? Riktiga kontonummer med möjlighet att sätta in pengar från valfri bank och ni får åtminstone mig direkt på kroken.

Fondbyte! - Är det något som är avstängt? För jag får inte upp några vita prickar bredvid köp o säljknappen, kunde inte heller hitta var man kontaktar er när man e inloggad (hittade långt senare)

" För att byta en fond mot en annan så loggar du in på ditt konto, klickar på ditt ISK, väljer fonden du vill byta och klickar sen på de tre vita prickarna som syns bredvid köp- och säljknappen"

Hej Agrik, jag ställde just den frågan till kundtjänst för cirka tio dagar sedan. Svaret jag fick var att det för tillfället inte gick pga migreringen.

Tjena!

Tack för ditt svar, tycker man kunde informerat om saker som inte fungerar under frågor o svar…men men

Tack för att du uppmärksammade oss på det, Agrik! Det stämmer mycket riktigt att fondbytesfunktionen är tillfälligt begränsad. Jag har meddelat vår kundtjänst att redigera innehållet i hjälpavsnittet.

Hälsningar,
Yingying

Hej @SAVR

Lite feedback på sidan:

• Jag vill se mina konton och så fort jag loggar in. Vill ni visa nyheterna/reklamen samtidigt, lägg iaf in en lite “förhandsvisning” av mina konton som tar mig till mer detaljerad information.

• Inställningar är oerhört svårt att hitta. Man måste gå tillbaka till nyhetssidan och klicka på sina initialer. Initialerna borde synas på alla sidor. (Det blev inte mindre förvirrande av att de enda Inställningar jag först hittade var under mina konton.)

• Navigering på sidan blir jobbig på stor skärm. Tillbaka-knappen längst upp till vänster, menyn uppe till höger, innehållet i mittent. Alldeles för långt isär.

Hej @Norpan, tack för din detaljerade feedback! Uppskattar att du tar dig tid att skriva förbättringsförslag.

Att nyheter visas först är ett medvetet val vi gjort då vi kommer att populera den sidan med rikt innehåll och insikter på sikt, dvs inte endast nyheter.

Jag har framfört din förfrågan om att göra inställningarna betydligt enklare att hitta; det är en bra poäng.

Att navigeringen på stor skärm inte är supersmidigt beror dessvärre på att vår desktopversion endast är en spegling av appen. Det innebär därmed att den version du använder på stor skärm exakt speglar så som det ser ut i appen – därmed lite märkliga avstånd. Det är en lösning vi har valt för att kunna tillhandahålla en komplex produkt trots ett relativt litet utvecklingsteam. Jag ska höra mig för internt om vi har planer på att göra två separata versioner som i så fall skulle optimera för varje skärmstorlek!

Hälsningar,
Yingying

Kommentar t Savr!

Ta bort nyheterna helt och hållet. Det skaffar jag på annat sätt. Hatar nyheter som är utvald av annan person. Ta bort!

Vill gärna ha graf för underkonton, inte bara totalt

Annars nöjd med uppdatering
/M

2 gillningar

Hej Mikael, tack för ditt engagemang – jag har framfört din feedback. Kul att du är nöjd annars! Tack för att du är kund hos oss.

Hälsningar,
Yingying

1 gillning

Håller med Mikael ovan, inte det minsta intresse av att möte blandade nyheter när jag loggar in på appen. Det har jag andra appar/sidor för :slight_smile:
Ger det månaden ut och hoppas på att detta ändras👍

Jag har gett Savr några veckor men nu ger jag upp. Avvecklar och flyttar till Fondo. Bättre rabatter och ingen halvfärdig buggig app. Får se om jag återvänder om nåt år men har just nu noll förtroende för företaget.

@SkogsPekka Ser att SAVR infört en liten rabatt för Spiltan Invest som inte de andra har (nåja enbart två punkter 0,19). Alltid något. Håller dock med dig om att det nu strulat med portalen på tok för länge. Flera månader. Tex har inte den enkla funktionen ”byta fonder” kommit tillbaks sedan årsskiftet. Jag har flyttat hälften av mitt innehav till Fondo men ger SAVR till sommaren innan avveckling av den andra hälften. Synd också att rabatten på Handelsbankens gl småbolagsfond försvann med Fondab och nu är dyrare än hos andra aktörer.

1 gillning

Hur funkar rabatten för Spiltan invest? Får man pengar utbetalat eller dras det mindre i avgift?

@Aktiemannen Hej, en gång i kvartalet får du tillbaks ”rabatten”, dvs den del av kickbacken SAVR erhållit som de sedan förbundit sig att tillhandahålla kunden. Det har för min del blivit drygt 50 SEK i kvartalet per 100 000 SEK investerade i fonder. Det beror naturligtvis på vilka fonder du väljer och vilken ”rabatt” de har på SAVR. Pengarna kommer in på ditt ISK som du sedan kan återinvestera eller ta ut.

Jag har aldrig fått tillbaka någon aktierabatt på mitt innehav i Spiltan Investmentbolag. Har i och för sig enbart några hundralappar i den fonden, så kanske beror på det?

Rent matematiskt en mycket rimlig slutsats. :rofl:

Hej Linus, tack för din feedback!

Har noterat ditt önskemål om fondbytesfunktionen. Kan dessvärre inte lova att det är något som vi kommer kunna prioritera i närtid då vårt främsta fokus just nu är att bygga färdigt den efterlängtade aktiehandeln.

Stämmer mycket väl att vi har rabatt på Spiltans fonder, både Globalfond Investmentbolag (vår avgift 0.44% vs 0.60% ordinarie) och Aktiefond Investmentbolag (0.19% vs 0.20%). Och du har helt rätt i hur rabatten fungerar; den återbetalas efter varje avslutat kvartal. Grym koll du har!

Angående Handelsbankens fonder så önskar vi inget hellre än att vi kunde erbjuda deras fonder till samma rabatt som tidigare. Vår VD Daniel har haft en dialog med dem länge, men ni får även gärna uttrycka era önskemål direkt till SHB så kanske det går snabbare :wink:

Hälsningar,
Yingying på SAVR

2 gillningar

Går det se nån lista på fonderna ni erbjuder (inkl. avgifter) utan att gå igenom processen att bli kund?

1 gillning