Utveckling Lysas ingående fonder

Hej,

Någon mer än jag som tycker det är orimligt svårt att hitta utvecklingen av Lysas ingående fonder? Förmodligen bara jag som är okunnig men finns det något specifikt ID eller liknande för respektive fond som man kan använda för sökning i Morningstar, yahoo finance eller liknande dashboards?

Noterade att det finns lite äldre trådar i frågan men verkar som att de avser fonder som det verkar som att Lysa inte använder längre.

Tabell 4: Fonder som ingår i det breda investeringsfokuset

Tillgångsslag Fond / ETF
Aktier (delklasser)
Svenska aktier Lysa Sweden Equity Broad
Europeiska aktier Lysa Global Equity Broad
Amerikanska aktier Lysa Global Equity Broad
Asien och Australien Lysa Global Equity Broad
Tillväxtländer Vanguard Emerging Markets Stock Index Fund
Globala Småbolag Vanguard Global Small Cap Index Fund

För att förtydliga så hittar jag vilka dom ingående fonder är ( Våra fonder ). Det jag saknar är var/hur jag kan se hur dessa utvecklats historiskt.

https://global.morningstar.com/sv/investeringar/fonder/0P00019MOJ/graf?investeringar=perplexity

Morningstar verkar ha en graf för Global Equity Broad.

ISIN Fond
SE0017231947 Lysa Sweden Equity Broad B
SE0009268584 Lysa Global Equity Broad C
IE0031786696 Vanguard Em Mkts Stk Idx € Acc
IE00B42W3S00 Vanguard Glbl Small-Cap Idx Inv EUR Acc

Här är alla underliggande fonder med namn och ISIN som du kan söka på. Går exempelvis att se via Morningstar.

Lysa ändrade en del i sin fördelning för ett par år sedan. Och blanda annat skapad en egen Lysa fond istället för att ha bolagen separata. Samtidigt tog de bort simulerad avkastning på 20 år. Inte för att man fick veta mer om aktierna då. Men man kunde se hur deras paket hade gått på 20 år.

Tack för era svar!

Lyckades hitta genom ISIN-numret på global.morningstar.com

1 gillning