Vad är det lättaste du gör som genererar extra pengar

Jag har alltid varit intresserad av både nya och gamla sätt att tjäna pengar på. Idag finns det flera fysiskt enkla alternativ som e-handel, aktier, kryptovalutor och liknande, som man kan driva från sitt vardagsrum. Jag är dock nyfiken på om folk har upptäckt andra metoder som de gärna vill dela med sig av, för att kanske ge inspiration och nya idéer. Finns det några andra sätt som ni skulle vilja dela med er av, eller tips som kan vara användbara för andra?

Vi har frivillig jour på jobbet. Folk vill verkligen inte så det är ont om folk, men det är lättförtjänta pengar. Drar in runt 5000 extra per månad på det.

12 gillningar

Välkommen till forumet! :smiley:

Lågt hängande frukt är olika typer av flipping, speciellt om man har ett specialintresse.

Folk som kan bilar, antikviteter, serietidningar etc och redan surfar sajter och besöker butiker för sådant på regelbunden basis kan med enkelhet investera lite slantar när tillfälle uppkommer och kränga omgående igen.

5 gillningar

Kan verkligen hålla med.

Viktigt att man har kännedom om det man säljer - inte bara produkterna - utan även var man kan köpa dom ( eller få gratis ), kundkategori och försäljningskanaler.

Inte bara lönsamt om man hittat sin nisch utan även faktiskt riktigt, riktigt roligt. Har lärt mig mycket om människor och marknadsföring när jag flippat. :slight_smile:

4 gillningar

Vi i vår familj har alltid älskat second hand. När barnen var små fanns 3 superbra loppisar i vår närmaste stad. De hade ingen susning om olika klädmärken och kunde sälja en Fjällrävenjacka i nyskick för 70 kr :see_no_evil: Våra barn hade alltså overaller och skalkläder från Isbjörn och Gneis, vantar från Hestra etc för typ inga pengar alls. Vissa grejer slets ut, en del skänktes bort, men de riktiga godbitarna såldes vidare för dyra pengar :money_mouth_face:
Tyvärr så ökade sen medvetenheten om klädmärken hos de som drev affärerna och nu går de inte att fynda nånting längre… :weary:

2 gillningar

Jag menar mer att man ska köpa så’nt man kan. Att gemene man ger sig ut och försöker flippa bilar är inte att rekommendera.

Jag trålar ju vinyl i tid och otid och det vore ju direkt dumt att inte hugga sådant jag vet att jag kan omsätta med hygglig vinst på annat håll…

3 gillningar

Hade ingen aning om att det kallas flipping :laughing:

Håller med @angaudlinn och @Den_gamle_mannen om att det är både lätt och roligt. Tar lite tid och kan vara lite pyssligt men om man har bra koll på vad saker borde kosta så är det säkra pengar. Inte så bra timpenning kanske men en rolig hobby.

3 gillningar

Vad jobbar du med? :blush:

Köpa utdelningsaktier var nog de lättaste jag gjort :smiley:

2 gillningar

Jobbar som konsult inom pharma och life science.

alltså vad man gör för att tjäna extra pengar lätt är ju rätt brett… Jag flippar inom flera olika ämnen där några börjar att bli svårare ju mer gemene man lär sig mer och vinsten sjunker. Sen finns det ju en massa smågrejor att göra som väl räknas mest som en spott-styver fast det är extremt lite jobb att ta upp telefonen och scanna en EAN-kod medan man går till soptunnan med skräpet eller att faktiskt panta PET och burkar. ALLT som jag drar in extra såhär läggs på LF Global Index med…lätt lätt

Kanske orelaterat, men jag har en funktion som sparar undan en liten summa varje gång jag använder mitt kreditkort. Minns into om det var 1% eller ngt annat. Blir väl pengar det också till slut.

Kör du Revolut?

Ja, precis!