jag funderar på att starta ett eller fler mindre företag, tanken är att de ska vara hyfsat automatiserad så det ska inte krävas för mycket av min tid för att göra de, gärna sådant som kanske inte har så mycket konkurrens från stora företag. Helst inte för kapitalintensivt. och viktigt min tid ska vara begränsad, eller att man rätt enkelt kan köpa in timmar från nån som gör “enkla” jobb.
Några tidiga tankar på vad det skulle kunna vara
Vending machines på olika platser
hyra ut kanoter i automat
kanske en bilpool
skriva kontent på sånt jag tycker är kul och använda afiliate marketing, typ bäst i test, hur väljer man bil, vad ska man tänka på när man köper bostad osv.
Input tankar här ? hur vaskar man fram bra ideer? GUider?
Jag känner bara till en aktivitet som motsvarar det du beskriver. Det handlar om att köpa en bostad eller fritidshus som är större än du själv behöver och hyra ut rum.
I de större städerna finns ett stort antal lägenheter att hyra via Airbnb. I övriga landet är efterfrågan betydligt mer begränsad. Jag tänker nu på ”behovsbilder” som att stanna över natten på väg till fjällen eller någon färja. Denna marknad är klart underutvecklad.
det är intressant, jag har räknat en del på skidstugor och där är min slutsats att ska det blir ett bra case så är det ev. värdeökning man får hoppas på, löpande kostnader räntor etc. bör rimligen gå ungefär ett ut på intäkterna. men lite mer otippade ställen som du säger kan vara intressant ur ett investeringshäseende, eller kanske hus nära fjällorter till betydligt lägre pris, om så är fallet, tänker kanske att det ändå kan finnas hyfsat betalningsvilja för dem även om lite längre från skidbacken
Det som är idén är alltså att ha ett objekt för du både kan hyra ut och vara där själv samtidigt. Då kan du fixa med enkel städning utan större besvär.
Exakt vilken typ av objekt som passar borde främst styras av din egen livsstil.
Du vill ha en liten pengamaskin, om några här hittat en sådan är det nog tämligen ointresserade av att dela med sig av den till dig, eller hur tänkte du?
Det bästa väl väl att låta börsen göra jobbet år dig?