Extra inkomster 2025

Vilka sidoverksamheter har störst potential att växa till en stabil inkomstkälla? Ge era bästa tips.

2 gillningar

Det mest okomplicerade är fler timmar på ditt jobb. Eller ett deltidsjobb vid sidan av något slag eller gigjobb som uber och ubereats.

Uthyrning kräver investering samt arbete, och lönsamheten varierar mycket.

Har du någon talang att dra till nytta? Man kan t.ex. köpa billiga bilar och serva dem, eller husvagnar. Renovera möbler. Serva hemelektronik, datorer, konsoler etc. Målning.

Om du är kunnig kan du kanske köpa och sälja vissa hobbyprylar.

1 gillning

Kanske inte fetaste extrainkomsterna, men jag brukar var provledare på högskoleprovet. Brukar ge 3-4kkr beroende på hur stor grupp du får. Brukar även jobba under valdagen (inte riktigt lika bra betalt). Men jag håller väl med alla andra att det egentligen är bättre att försöka höja sin befintliga lön eller jobba fler timmar. Men jag själv tycker att 8 h av mitt vanliga jobb räcker gott och väl, och att miljöbytet i kombination med att göra något helt annat och träffa andra människor gör gott för välmåendet. :smiling_face:

6 gillningar

Riksdags och eu-val! Även kyrkovalet (1/4 mer betalt men oorganiserat)

1 gillning

Hur anmäler man sig för dessa?

Valmyndigheten eller din lokala kommun

1 gillning

Att öka sina intäkter o minska sina utgifter är ju onekligen 2 viktiga sätt att bli lite rikare. Min far var hobbykeramiker och det satte guldkant på hans pensionärstillvaro. Jag tycker om att trada, köper o säljer kortsiktigt i olika tillgångsslag för en mindre del av portföljen. Överskottet investeras långsiktigt. Andra gillar att hyra ut saker, bostäder eller sig själva. Ska en extrainkomst kännas bra tror jag det är viktigt att hitta något som man tycker är kul o som dessutom ger lite pengar. Har man flyt gör man det kuliga sen på heltid.