Söker tips på konkreta sidojobb som kan ge runt 5 000 – 10 000 kr extra i månaden. Har ett vanligt jobb på vardagar, så letar efter distansarbete eller något på helger. Vilka plattformar eller företag har fungerat bäst för er? Tack på förhand!
En klassiker är väl Uber och liknande?
Tyvärr bor i en mindre stad, dessa tjänster har inte ens kommit hit än.
Du kanske kan bli den första då och tjäna multum :). Mer seriöst så kanske det går att ha en business där du kör folk till flygplatsen eller något liknande om den ligger långt borta. Jag vet en dam som gör det för typ invandrarfamiljer som är borta i veckor till månader så att de slipper betala flygplatsparkering. Det är 3 timmars bilresa till flygplatsen i fråga i hennes fall så taxi skulle bli rätt dyrt så istället anlitar de henne.
Airbnb kanske? Skattefritt upp till 50k per år.
Vibekoda nån app kanske.
Förmodligen inte svaret du söker men jag kör övertid på mitt vanliga kontorsjobb. Personligen tycker jag det skulle bli för mycket stök med att fixa något annat vid sidan av. Om du till skillnad från mig är lite entrprenöriell av dig så kan du nog få lite intressanta svar i tråden.
Än så länge har jag gjort som du, snittat 150 timmar övertid årligen, vilket blir cirka 10 timmar övertid i månaden.
20% belåning på börsen så du har 120% aktier ![]()
I sjukvården kan man hugga jourpass med kort varsel när ens kollegor är sjuka!
Har 9% belåning redan med 1,21% ränta, vet icke om man borde öka ytterligare nu när marknaden är inte stabilt.
Kanske inte extra inkomst men lägre utgift i form av att laga t ex bilen eller renovera själv. ![]()
Jag vill egentligen skrota bilen, men måste ha kvar den eftersom kollektivtrafiken är så dålig, när det gäller boende så lägger jag cirka 35-40% av inkomsten på det.
Hyr ut rum, det enda du behöver tänka på är att städa och att saker och ting fungerar och inte är trasigt. Du slipper jobba mer än du redan gör.