Har ni några extraknäck för att fylla på kassan? Jag tycker det är svårt att få ihop med det vanliga 7-16 jobbet… tänker helg, kväll, under en period för att känna sig duktig ![]()
Kanske som hundvakt eller öppna hunddagis hemma på helgerna ![]()
?
Eller vikare hemtjänsten då det behövs ofta personal på helgen ![]()
![]()
Vården behöver alltid folk.
Jobbar alltid extra som röstmottagare, blir en dag vartannat år
det är väldigt kul och du tjänar 3-4000kr för en dag. Man kan även anmäla sig som röstmottagare vid förtidsröstning, då får man några fler dagar. Gör det inte för pengarna även om jag alltid sett den lilla lönen som mina happypengar som jag kan göra precis vad jag vill med, inget sparkrav eller annat ”vettig” ![]()
![]()
Anmäl dig på din kommuns hemsida.
Det är verkligen jättekul, ser det som gratispengar. Sen är det väldigt lärorikt också. Det är alltid ett par timmars utbildning inför varje val (även det betalt, runt tusenlappen) och det är väldigt intressant å verkligen få en inblick i hur det fungerar. Vårt valsystem är verkligen grymt.
Uppmanar därför alla som läser detta, in å anmäl er ![]()
![]()
(Man känner sig lite duktig också) ![]()
Det underlättar förmodligen om du berättar lite vad du kan för något.
jag är ishockey domare, men blir väldigt få matcher nu när man är småbarnsförälder för två.
men blir några tusenlappar i månaden, är mest kvällar/helg och bra träning samt någon man tycker om.
Om du håller på med någon sport finns det alltid mindre pengar att få för att ställa upp och vissa intresse. som tränare/funktionär eller liknande. kanske dags att ta upp något man gjort tidigare? dator intresse?programmering? några vänner målar en hel del på fritiden och säljer målningar eller motiv till lackering eller tatueringar till vänner som önskar något speciellt.
Tror det finns mer sätt att tjäna lite extra pengar men man har svårt att se dessa och bygger upp en bild att man inte har tid eller att det tar mer energi än vad det kanske tar när man väl testat några gånger
Det här är bra. Jag har haft ganska många olika uppdrag av olika slag och jobbet som röstmottagare är det bästa.
Jag kan tänka mig det mesta! Tyvärr ingen utbildning inom vård o liknande då hade man kunnat jobba ihjäl sig!
Tänker inom industri, butiker, bud osv. Håller koll på annonser via arbetsförmedlingen men det är mest heltidsjobb. Bor i en mindre stad bör tilläggas.
Www.letsgig.se kamske kan vara något?
Det där tror jag skulle vara ganska kul. Måste man vara beredd på att jobba på kvällen eller kan man säga att man bara vill jobba på dagen? (Förstår att det förmodligen är olika på olika ställen.)
Jag tycker att valvakorna på TV är för intressanta för att missa så jag vill inte missa något av det!
Roligt att röstmottagare nämndes. Jag tänkte också på det, men att det inte direkt är nåt man blir rik på. Jag har också gjort detta i några år och det kan vara ganska slitigt när det kommer mycket folk samtidigt. Lång dag. Jag vet inte om det finns lokala skillnader men där jag är så jobbar man verkligen hela dagen, ungefär från öppningen på morgonen tills alla röster är räknade och rapporterade och lokalen är iordningställd, ofta runt midnatt eller strax därefter. Raster har man såklart. Men det är verkligen kul.
Man jobbar hela dygnet. Som nybörjare behöver man inte åka in till sammanräkningen i stadshuset dock. Man är klar kanske till 22.00.
Japp, det är en lång dag och man blir verkligen inte rik
men det är verkligen kul och lärorikt. Jobbar från tidig morgon till midnatt, men självklar är man tillräckligt många för att kunna ta ett par längre raster också. Jag är tilldelad ett distrikt med promenadavstånd från mitt hem.
När vallokalen ”stänger” dvs ingen mer får rösta så börjar man räkna alla röster. Detta sker manuellt och antalet röster måste stämma med antalet personer som prickats av i röstlängden. Beroende på hur snabba personer man jobbar med, ju snabbare kommer man hem
.
Vill även meddela att röstlokalen stänger aldrig (för den som är nyfiken eller den som är skeptisk till att allt inte går rätt till
) kan man närvara även den tid då vi räknar rösterna, så har man inget för sig så kan man gå in å titta när vi räknar ![]()
Man har ingen rast när rösterna räknas, då måste alla närvara för att det skall gå snabbt och smidigt, så nej, det går inte att bara jobba dagtid som röstmottagare. Vi brukar dock alltid ha med oss en padda så att man kan ha på svt samtidigt, vi är ju också nyfikna på valu ![]()
Personlig assistent tror jag passar vissa om man hittar rätt.
Ingen nämner timanställning som busschaufför. Det skriks efter chaufförer och utbildningen för att få D på körkortet är i många fall helt gratis. Arbetsförmedlingen och bussföretag går ihop för att utbilda chaufförer då den riktiga krisen med brist på chaufförer redan är här.
Googla och du kan säkert hitta.
MVH: 40 år som busschaufför.
Om tanken är att det ska vara på deltid, ge bra betalt och vara förutsägbart och varaktigt så är nog ett extrajobb i någon livsmedelsbutik det givna alternativet.
En sannolikt vettig strategi kan vara att söka sommarjobb. Då blir du upplärd och kan sedan enkelt jobba vidare i begränsad form.
Se till att vara röstmottagare i så kallade utsatta områden. Där blir det inte stressigt. Särskilt inte under EU-valet. Då röstar knappt nån i dessa områden.
Detta är en bra poäng. Nu är distrikten ofta utformade med detta i åtanke men det är helt klart roligare att vara röstmottagare i sådana områden. Jag har varit röstmottagare i riktigt många val nu och provat på olika typer av områden. Etniskt svenska medelklassområden är de tråkigaste och riktiga invandrarområden de roligaste. Sedan är det ju bra att tjänstgöra i något område som ligger hyggligt till i förhållande till där man bor.