Jag är nyfiken på om det finns några här inne som har någon form av sidoinkomst förutom det huvudsakliga arbetet. Det vore kul och inspirerande att höra vad ni i så fall gör, stort som smått, om ni faktiskt tjänar något på det och vad inkomsten i så fall används till.
Själv är jag hobbyfotograf och jag har haft förmånen att visa några av mina verk gratis i olika sammanhang. I samband med detta har några enstaka personer hört av sig och köpt ett par tavlor.
Utöver detta är jag styrelseordförande i min brf, vilket genererar en extra månadslön per år.
Inkomsterna från detta stoppar jag in i det långsiktiga sparandet.
Säljer främst gamla prylar jag samlat på mig genom åren och blandar upp det med nyare loppisfynd.
Har även min konfektyrverksamhet, men den går ±0, eftersom den är klassad som hobbyverksamhet. Men ett roligt sätt att utveckla och ha råd med min dyra hobby.
Har en händig man som kan (och vill) laga allt från bilar till hus med tillbehör. Kanske inte en inkomst kanske men kraftigt minskade utgifter då vi inte behöver köpa in tjänster i så stor omfattning.
Kör buss lite extra, vilket egentligen finansierar mina fasta månadsutgifter. Lönen jag får får från mitt “riktiga” jobb lägger jag på övrigt samt sparande.
Pensionär men förutom kapitalinkomster så fotar jag och säljer bilder ( småpengar ) och filmar event som seminarier, möten etc som ger bra inkomster. Filmar även konserter och politiska möten mera som Pro Bono. Kul i alla fall.
Japp, det är det generella. Svenska Spel har dock inga sådana begränsningar utan låter en fortsätta spela. Men finns många sidor där jag är kraftigt begränsad/limiterad.
Men märk väl, min vinstmarginal är på ynka 3% så det är ett jäkla slit. Långt ifrån enkla/gratis pengar. Min fru har till och med yppat att jag hellre får ta upp Dotan (ett dataspel som jag plöjde ner otaliga timmar i) igen än hålla på med bettingen