Ok, tack, men nej tack till alla moraliska uppmaningar.
Vad ska detta betyda? Att folk inte får ha intressen jämte sin partner?
Det får de, men det låter på din beskrivning som att du antingen lägger för mycket tid eller att ditt humör påverkas negativt och att det går ut över relationen.
(Detta är min tolkning utifrån det du skriver. Enklast är ju att fråga hustrun såklart.)
Din tolkning är delvis korrekt, men vem har inte legat sömnlös över jobb, hälsa, familj, relationer eller andra prövningar som livet innebär? Tackar för omtanken.
Inga stora pengar tyvärr men har ett uppdrag via kommunen som ger knappt en tusenlapp per månad. Sen är det lite cashback och sälja saker som ger några tusenlappar till. Svårt att hitta inkomster utöver ordinarie jobb som inte kröver så mycket ansträngning men ändå ger klirr i kassan
Vi hyr ut fastigheter och gör en del jobb själva på de fastigheter vi har. Inte direkt något side hustle
men det skapar både cashflow och värde i tillgångarna.
Jag ersatte nyligen kostnad för gymkort mot enklare markarbete ![]()
Den viktigaste och enskilt största förbättringen vi gjort för att öka på inkomster är att halvera skatt i samband med flytt.
Tar semester från mitt nuvarande jobb och jobbar som vikarie på mitt gamla jobb. Ger ungefär 30k brutto per vecka för minimalt med insats.
Drar in pengar till mitt AB som konsult i samma bransch som jag är anställd i.
Tar sen utdelning ur bolaget för att bekosta större inköp privat.
Mer tidigare än nu (men är en bit på vägen att återuppta det); utveckla mjukvara och sälja online (licenser/app store/etc). Alltså inte konsult/sälja timmar/utveckla på beställning.
Inte alltid timpenningen blir så bra, då saker man tror kommer sälja inte gör det. Men om man inte bygger in någon serverkomponent eller har något externt beroende som ständigt ändras är det i princip en passiv inkomst när man väl lanserat.
Är fotbollsdomare i högst div 2! Har dock blivit mindre senaste åren då jobbet tagit mer tid
Personlig assistans täcker alla fasta utgifter.
Heltidslönen som busschaufför går till sparande och investeringar.
Styrelseuppdrag i bostadsrättsföreningen.
Trotts god ekonomi plockar jag pant när tillfälle ges då jag föraktar nedskräpning (ger ca 500-1000:-/år skattefritt)
Vart flytta du för att minska skatten?
Intressant, Vad jobbar du med?
Ficktjuveri, hög risk hög avkastning. Nä skämt och sido bara utdelningar om de räknas. Några tusenlappar i månaden passivt.
Jag har arbetat som fastighetsskötare på ca 20% vid sidan om min ordinarie heltidstjänst som brandman. Det gav ca 7500kr extra i månaden (brutto). Jag har även varit ordförande i brf men det gav endast ca 7000kr brutto på ett helt år ![]()
Idag pluggar jag på 50% vid sidan om min heltidstjänst med målet att kunna göra något mer intressant vid sidan om eller byta karriär helt och hållet ![]()
Jag är kattvakt ![]()
pantar burkar
Extraknäcker som dörrvakt på nattklubb
Influencer här ![]()
![]()
hade räckt för att fatta ![]()