Vad är korrelationen mellan Plus Allabolag Sverige och andra Plus fonder?

Jag undrar hur man kan optimera Plus fonder genom att välja typ två och få exponering till alla!

Då är jag i behov av information angående korrelation mellan Plus Allabolag Sverige och Plus Småbolag Sverige samt mellan Plus Mikrobolag, hälsa, fastighet och teknik?

Detta för att inte ha alla dessa Plus Fonder men med 2 ha exponering till alla.

Tack

Plus allabolag Sverige index innehåller ju hela stockholmsbörsen från de minsta till de största. Så den täcker ju egentligen in allt. Vill man tillta extra mot t.ex teknik eller småbolag så får man lägga till just den fonden.

Jag trodde branschfonderna la till lite extra utöver stockholmsbörsen?

Allabolag Sverige har utvecklat ca 34% och Småbolag 33% i år. ingen stor skillnad. Finns det något anledning att inte bara köpa alla? Eller vad är bäst eller ger bästa oddsen?

En fråga som jag tror ingen kan svara på, bara spekulera… Min egna investeringsfilosofi är att investera så brett som möjligt och att ha max 10% home bias. Med det sagt så investerar jag i Plus allabolag Sverige index som min homebias i mina portföljer. :slight_smile:

1 gillning

Måste väl vara en tillfällighet att de ligger så lika. Brukar kunna skilja en del tror jag.

1 gillning

Det stämmer. Teknologi och hälsovård har även innehav i bolag från First North, det har inte de andra fonderna.