Jag ser möjligheter:

Jag ser möjligheter:

Borde få bra betalt för min utdragna vuxentand i somras, ska nog höra med mamma. ![]()

Finaste tandfeerna är regnbågsfärgade. ![]()
Visdomstand: 2000 kr.
Eller ska det kanske matchas mot tandläkarkostnaden?? TRUT-avdrag??
Precis!
. Många här har svårt för detta:grin:
Min tandfe har alltid haft mörkt hår som de flesta människor på jorden.
Ändå hyffsat låg korrelation med börsen, @Zino kanske finns någon ETF som följer tandfe-index som platsar i allvädersportföljen? ![]()
Stora eller små tänder?
Jag skulle gärna se en graf i relation till hur många barn som föds. Om barnafödandet minskar bör ju efterfrågan minska. Hur påverkar detta prissättning/tand?
Vi fick lära våra barn om ränta och vårdköer när tanden legat så länge i glaset att allt vatten avdunstat (oklart om tandfen jobbar för regionen dock). Tandfen börjar bli gammal och har artros i vingarna vilket gör att hon inte kan flaxa lika flitigt som tidigare. Det har dessutom varit nollintag på tandfe-utbildningarna under många, många år. Det är också utmanande att få tag på kontakter för tandfeer idag. Allt detta gör att vi inte kan räkna med att det finns en peng i glaset redan dagen efter, men då får man alltid ränta.
Kanske är det bristen på kontakter i kombination med dåligt samvete (hos tandfen förstås, vem trodde ni jag menade?) som håller ersättningen uppe?
Kontanter, inte kontakter… ![]()
Min dotter har två lösa tänder, borde hon tappa de nu eller sitta still i båten?