Vad händer om Tesla konkar?

Kanske detta? :thinking:

7 gillningar
2 gillningar

Jag tror utan tvekan att någon av dem större bolagen hade varit intresserade om möjligheten fanns och jag tror även att det hade varit en sinnessjukt lyckad affär för köparen. Tesla är ju i grunden en framgångsaga och hade det inte varit för en viss herr Musk så hade det högst troligt även fortsatta vara det.

Det är ju egentligen mestadel på grund av Musk som företaget har en nedgående trend just nu. Tar vi bort honom ur ekvationen så ser jag inte varför Tesla inte skulle fortsätta regera.

2 gillningar

Ska man tro på kulten Musk och alla följare så förklaras allt med att folk väntar på ny modell. Har inget att göra med Hitler-hälsningar (som för övrigt var en genuin kärlekshandling enligt kulten) eller andra göromål.

1 gillning

På ämnet tror jag också att någon koncern kommer köpa upp Tesla om det blir konkurs på sikt. Finns mängder av mindre lyckade bilmärken som köpts upp av tidigare.

Nej på de där var vindrutetorkarna uttjänta. Bilen brickas permanent om annat än originaldelar installeras.

2 gillningar

Det där ser mer ut som en Peugeot… @janbolmeson :sweat_smile:

1 gillning

Ner 6% igår och kvartalsrapporten släpps idag tisdag, får se om detta är början på slutet för Tesla. I och med försäljningsras, tullar, och konkurrensen från Kina.

1 gillning

Peugeot är fina och bra, men tyvärr så går de flesta bilar till skroten när deras tid är inne.

1 gillning

Så är det. Och det kanske inte är en Peugeot, men det såg ändå bekant ut. Förmodligen var det nå’t 2G-nät som inte uppdaterade färddatorn längre. :rofl:

Som min gamla Ajfån. :pensive:

1 gillning

Exakt. Tesla är ju som en iPhone med hjul.

Ena företaget hade en VD som hette Jobs och det andra en som bara är jobbig. :rofl:

3 gillningar

Även om Tesla konkar så kommer bilarna finnas kvar.

Det blir lite turbulent ett tag när alla servers stängs av pga ingen betalar elräkningen och bilarna stannar pga kill switch aktiveras (Tesla phone home, abonnenten kan inte nås för tillfället)

Men de kommer igång igen när någon köpt upp dödsboet.

Det kan nog vara värt några hundralappar i månaden för att få bilen att fungera vilket ger rätt stora intäkter med tanke på att det snart finns 10 miljoner Teslor.

Samma sak med reservdelar , service osv. Det kommer finnas en marknad.

Den enda risken som jag ser det är att Musk gör något dumt som att permanent radera alla servers på kritisk info för att han kan det. Men det är nog rätt låg risk.

1 gillning