Vad har du åstadkommit i livet... och vad återstår?

** Ålder:** 51

Saker som jag har åstadkommit/är nöjd med:

• Största bedriften är nog att jag i det stora hela alltid känner mig nöjd med tillvaron (även om jag så klart vill förändra och förbättra den). En välsignelse är att jag kan bli intresserad av i princip vad som helst vilket gör varje jobb jag haft spännande. Men det är också en förbannelse då jag inte kan hitta DET som ska bli min grej.
  • Två universitetsexamen, den andra bara för några år sedan.
  • Sambo/gift sedan urminnes tider
  • Två barn som jag tycker är helt okej.
  • Föreläst på universitet (fånig grej kanske men helt klart en bucket list-sak för mig)
  • Stabil ekonomi vilket gjort att jag kunnat ge mina barn en trygg och upplevelserik uppväxt
  • Stabil ekonomi så jag kan sluta lönearbeta om några år om jag vill (får man hoppas)¨
  • Har jobbat med vad som är viktigt och mindre viktigt att lägga pengar på tillsammans med en förstående fru vilket gjort att vi har haft råd att periodvis leva på en lön. Betyder också att jag kan gå ner på halvtid utan att förändra något annat än min sparkvot.

Vad jag hoppas åstadkomma framöver:

• Göra en snygg exit från boendelotteriet i Stockholm när barnen flyttat hemifrån (i alla fall byta ner mig i boendestorlek så jag helt blir av med lån)
  • Flytta ut i skogen för att odla skägg och potatis
  • Fortsätta göra intressanta resor
  • Flerveckorsvandra, både i Sverige och på andra spännande ställen. Både “bo under en buske och äta daggmask och löv” och “trippa mellan serveringarna i alperna”.
  • Vara mer PRAO-elev. (Är så nyfiken på vad olika yrkesgrupper håller på med på dagarna. Vad gör de på banken efter tre!?)
  • Bli bättre på att stötta och hjälpa människor omkring mig och fölk i största allmänhet
  • Bli bättre på att inte oroa mig över saker eller vad folk ska tycka
5 gillningar