Är 35 och vill inte rada upp allt jag gjort här, mer intressant vad jag vill göra mer av. Kan dock summera med att jag har fru, barn och haft en välbetald karriär med bra affärsmöjligheter som gjort mig ekonomiskt fri på pappret.
Jag tappade mycket professionell motivation när jag ”gick i mål” finansiellt, något av en kris. Ingenting med jobb kändes kul eller spännande. Har funderat mycket på vad jag ska prioritera framöver, men landat nånstans här:
- Använda det faktumet att jag inte behöver jobba mycket eller göra karriär till att spendera mer tid med barnen fram till tonåren då hen förmodligen vill umgås med andra, sen kan jag plocka upp karriären igen och ”focus on me”. Kommer förmodligen gå ner till 4 dagars vecka på mitt nästa jobb, alternativt bli egenkonsult.
- Prioritera min hälsa - jag var i bäst form vid 20 och vill tillbaka till den känslan. Tänkte anlita en PT när samhället är tillbaka till normalen.
- Upplevelser med familj - ta med föräldrar och svärföräldrar på resor till intressanta platser för att göra det mesta av tiden med dem.
- Se mer natur - resa i Sverige/Norge/USA och spendera mer tid i natursköna miljöer.