Vad har du åstadkommit i livet... och vad återstår?

Ålder: 52 på det 53:e

Några axplock av vad jag gjort/upplevt/åstadkommit:

• Tre barn, som blivit precis så egensinniga och har den integritet vi önskade av dem, och som vi många gånger suckat över att de tränar på sina föräldrar… Sett två av dem klättrat ut ur boet.
  • Bytt tilltänkt/faktisk karriär tre gånger
  • Läst en högre utbildning som en av två första i min släkt
  • Startat två körer, lett 5-6 stycken
  • Överlevt den livskris som en skilsmässa utlöste och kommit ut hel, visare, vildare och vackrare på andra sidan
  • Format ett fantastiskt och rikt liv i en härlig lägenhet med nyrenoverat kök
  • Gått en coachutbildning och har nu två klienter i mitt hobbybolag
  • Påbörjat en utbildning till andningspedagog
  • Börjat fått koll på och bort rädslan från min ekonomi, med RT-forumet, YNAB och @MSbgh som inspiration
  • Sagt upp mig från drömtjänsten som tjänsteman i Regeringskansliet och kastat mig ut i tvåkvinnsföretagande.
  • Gått in i en anställning i ett bolag där jag känner stark lust och glädje över att verka och bidra.
  • Efter många års tvekan accepterat att gå in i en ledarskapsroll med personalansvar
  • En ny relation med utrymme för nyfikenhet, individuellt och gemensamt växande, vila och lek, närhet och dans.
  • Blivit vän med min kropp och min själ

Några axplock av vad jag vill göra/uppleva/åstadkomma framöver:

• Skaffa fler coachingklienter
  • Slutföra min utbildning till andningspedagog
  • Utveckla relationen till mina barn som vuxen-vuxenrelation (om än med föräldrer/barninramning - det är liksom givet) och se min trea utvecklas och bli flygfärdig på samma vackra sätt som sina storasyskon, fast på sitt alldeles egna sätt om ni fattar…
  • Komma igång med träning och rörelse för att bygga styrka och smidighet
  • Ta grönt kort
  • Vara med på utvecklingsresan för bolaget där jag är anställd.
  • Gå djupare i den processorienterade terapi jag påbörjade i höstas
  • Läsa fler böcker
  • Skriva mer
  • Fotografera och skapa bilder mer
  • Dansa mer
  • Vårda och njuta av min kärleksrelation och mina relationer till vänner och familj
  • Prioritera :grin:

Vad jag är öppen för:

• Det som tar mig närmare en vardag jag delar min tid mellan rollen som konsult och rollen som coach/andningspedagog och lever i ett sammanhang där jag skapar utrymme för och inbjudan till växande, fördjupande möten för människor, andra och sig själva.
4 gillningar