Vad har du i lön?

Lön 60kkr.
43 år gammal med ca 20 års erfarenhet som civilingenjör inom IT. Jobbar med trådlös kommunikation.

2 gillningar

Då ska jag gå emot strömmen här med alla som har höga löner.
Jag har 0 kr i månaden. Har ca 5 års erfarenhet som yrkesverksam kock.
Startade eget företag och och inte fått upp lönsamheten riktigt än. Men jag är inte oroad, det börjar trilla in mer och mer jobb så snart hoppas jag att jag kan ta ut en lön.

29 gillningar

39 år.
Lön: 45 000.
Yrke: projektutvecklare (kan man säga. Min verkliga yrkestitel är väldigt specifik, så jag kan tyvärr inte skriva den) på en statlig myndighet i huvudstaden.

1 gillning

Sök remote job på LinkedIn

Ålder: 32
Utbildning: Maskiningenjör (3år) + Sjöingenjör (4 år varav 1 år sjöpraktik)
Arbete: Säljer reservdelar till industrin
Erfarenhet: 4 år
Lön, nyligen höjd till 36000kr/mån.

Kön: Kvinna
Ålder: 40+ (ser inte en dag äldre ut än 29)
Yrke: KBT-terapeut
Arbetsplats: privat vårdcentral någonstans i Sverige
Arbetsgrad: 80% + 20% oavlönat arbete/lyxhustru
Lön: 40 000
Semester: 6 veckor
Förmåner: 900 kr i friskvård ( pinsamt dåligt).
Oftast en utlandsresa om året, långhelg. Ett par fria läkarbesök och annat småkrafs.

Men den största förmånen med mitt jobb är att jag i princip dagligen blir påmind om hur jäkla bra jag har det och får känna tacksamhet. Och det går inte värdera i pengar.

16 gillningar

Kön: Man
Ålder: 30
Yrke: Lastbilschaufför
Lön: 28 500 i grundlön, men med lite olika tillägg så snittar jag cirka 32 000 om jag jobbar fullt (har småbarn så blir oftast någon dag med vab i månaden).

2 gillningar

Ålder: 35
Utbildning: Master inom Software Engineering.
Yrke: Utvecklare (programmerare)
Arbetslivserfarenhet: ~9år
Lön: ~63k
Övrigt: 5v semester, 3k friskvård. 100% remote.

4 gillningar

Kan du berätta mer om affiliate siterna?

Kvinna, 27 år, Stockholm.
Kandidatexamen inom ett samhällsvetenskapligt ämne.
27 500 kr/mån.

Får inga jobb inom mitt område och är otroligt frustrerad. Jag vantrivs extremt på jobbet eftersom jag är grovt understimulerad och det finns heller inga möjligheter att klättra på denna arbetsplats.

1 gillning

Trist. Hoppas att det löser sig. :sunny:

1 gillning

Lycka till. Får man fråga vilket ditt område är?

Min erfarenhet är att många ser allt för snävt på sina möjligheter och därför begränsar vilka jobb de söker.

Förstår hur det känns, har själv varit där, inga andra tips än att bara kämpa på och söka jobb som en tok. Och att det behöver inte vara att nästa jobb är drömjobbet, utan det räcker att närma sig sitt område med små steg.
Så vart det för mig i alla fall.

Tack! :slight_smile:

Ja, det kan nog stämma. När jag söker efter tjänster inom detta söker jag på olika titlar men utbudet är litet och snävt, ofta ska man ha väldigt många års erfarenhet för att söka tjänsten. Erfarenheten känns nästan viktigare än utbildningen i sig. Det känns som moment 22.

Jag kan inte säga exakt titeln på yrket då jag vill vara hyffsat anonym men oftast jobbar man inom kommun eller region, i projekt, kan man säga. Utbildningen är väldigt teoretisk och vi hade ingen praktik tyvärr (det skulle verkligen ha behövts!).

Jag funderar på att utöka till en master men det känns inte som att det är det som efterfrågas så jag är extremt kluven. Värt att nämna är väl också att jag även tog examen mitt i pandemin (2020) vilket inte gjorde det lättare att få jobb och jag känner en enorm stress eftersom två nya kullar redan gått ut (2021 och 2022).

2 gillningar

Tack för tips! Jag försöker tänka så också, ibland känns det mer hoppfullt och ibland mindre.

33 år
Utbildad inom Systemvetenskap
Senior systemutvecklare
Statligt anställd
6 års erfarenhet
47 000kr lön

Jobbar med Industriell IT (Automation, Nätverk samt IT-säkerhet).

Har 50k/mån + bonus och jourersättning. Totalt brutto på ett 1 år, runt 700k.

14 års erfarenhet.

33 år
Utbildad inom Statsvetenskap
Utredare
Statligt anställd
2 års erfarenhet
42 500 kr lön

Arbetar i dagläget med mer kvalificerade arbetsuppgifter än de som normalt ingår i min roll (läs verksamhetscontroller).

Försöker få till en ny roll men på sikt kommer jag behöver röra på mig för att få betalt för det jag utför samt för att bli stimulerad/utmanad.

2 gillningar

27 år, snart 28.
Kandidatexamen inom Miljö- och utveckling från Södertörns högskola och master inom Miljö och hälsoskydd, SU.
Statligt anställd på Lst Sthlm
Började 13/6, efter examen 3/6, så fortfarande rykande färsk.
36 000 SEK.

1 gillning

35.000. Gick en 1,5 årig YH-utlbildning och fick mitt första jobb i branschen för 3 månader sedan.

1 gillning