Vad har du i lön?

8% av lönen

Jag vill bort från sverige dels och har en del hobbyn som jag aldrig hinner med. Kan tänka mig att jag lätt blir uttråkad, men får ibland konsultuppdrag vid sidan av mitt jobb som kan hålla mig sysselsatt.

Är också en short, medium, long term trader som kan rymma några timmar per dag.

Skies the limit och har en livlig fantasi.

Finns jobb inom finansbranschen som erbjuder upp till 30 % av årslönen, finns trappor beroende på lön också att förhålla sig till.

1 gillning

Korslänkning:

1 gillning

Jag har jobbat inom vården snart 10 år.

Som högst hade jag 37000 kr brutto inom LSS men då jobbade jag ungefär mellan 220-250 timmar i månaden.
Jobbar ni extra inom psykiatri med en timlön på 155 kr/timmen.
Pluggar just nu upp betyg för att kunna läsa kandidatprogrammet i biomedicin. Blir nog minst en mastersexamen kanske en PhD.
Vet inte vad lönen ligger på där exakt.

2 gillningar

SAP-utvecklare, 40 år , jobbat i 3 år.
Tjänar 47tkr i mån. Bor och jobbar i en medelstor stad i sydsverige)

Jag inser att jag är underbetald men vet inte exakt vad mer jag kan begära i månadslön eftersom hela branschen är livrädd för att avslöja vilken brist det är för tillfället.
De inköpta konsulterna hos oss,verkar alla tjäna runt en mille och uppåt årligen (jag kollar på deras bokslut på allabolag )

Yrke: VD
Ålder: 41
Lön: 110.000 kr/m + Bonus

4 gillningar

Svarade för lite mer än 1.5 år sedan och har sedan dess bytt jobb, förväntad lön 2024 ligger runt 170k med vinstdelning varav 120 är fast - Är strax över 30 och jobbar inom konsultbranschen.

4 gillningar

Utomlands?
Om Sverige så lär det väl vara inom Management-skrået (McKinsey, BCG eller Bain)?

1 gillning

Sverige, yes det stämmer att det är inom Management (dock inte de bolagen du nämnde). Finns många konsultbolag i Stockholm med de lönerna.

3 gillningar

Grattis till en fet lön :slight_smile:
Hur många timmar snittar du per vecka?

2 gillningar

Varierar - är påkopplad konstant och svarar på email, telefon under kvällar, helger och semestrar. Normala tider på kontoret är typ 08-20 kanske :slight_smile: Men har väldigt stor frihet så jobbet har blivit mer av en livsstil men jag gillar det. Så om jag vill jobba en vecka från annan ort är det ingen jag behöver fråga, jag kan flexa som jag vill med tider och känner mig friare nu än när jag jobbade i ett “linjejobb” i en större organisation.

4 gillningar

Hej!

Vilken roll har du inom statligt med den lönen? :slight_smile:

1 gillning

Fast lön: 97k/mån (+10% 2024)
Rörlig lön vid 100% måluppfyllnad: 40k/mån
Roll: IT säljare
Ålder: 38

Säljbranschen är ytters volatil och generellt sett hög personalomsättning, så även inom it. Om det går bra så är pengarna dock väldigt bra (ca 200% mot mål i år) men kommer du in fel så är det ett jobb med mkt press. Friheten är också väldigt hög på många företag i min erfarenhet (jobba hemifrån etc).

1 gillning

En strategisk roll, inget personalansvar.

1 gillning
  1. Områdeschef inom drift och support av kommunikationssystem.
    195000 / mån inklusive 12% bonus som normalt alltid betalas ut.
    Hoppas på en 3% löneökning 2024 så att jag kommer över 200000. Det var en riktig milsten för mig när man nådde 100000. Trodde inte att man skulle fördubbla det.
5 gillningar

Missat att uppdatera.

2023 har jag haft 55 000kr men höjer till 65 000kr nästa år. Blir en hel del skatt dessvärre. Även ökat löneväxlingen.

2 gillningar

Måste ni alltså nå 100% av målet för att provisionen ens skall betalas ut? Spännande upplägg i sådana fall.

Jag jobbar själv inom IT-försäljning för ett amerikanskt bolag där man har OTE-löner (on target earnings) men vi, likt många andra, får räkning för all försäljning från första kronan.

Håller även med om att det är en mycket volatil bransch, även inom det skyddade svenska arbetslivet.

så det är du som har orsakat alla växelfel :stuck_out_tongue: ?

Imponerad av alla fantastiskt höga löner. Jag anser mig ha hög lön, men den är ju inte i närheten av de summorna.

57500 kr/mån. Statligt. Inget personalansvar. På fem år har jag höjt lönen med 14000 kronor/mån (december 2018 var lönen 43600kr/mån).

Har nyss fått ny titel med något mer avancerade arbetsuppgifter, men den nya titeln/arbetsuppgifterna står endast för 3000 kr av höjningen. Med gamla titeln var jag top-5% i lön för de med den titeln sett till alla myndigheter. Lönen med den nya titeln är åtminstone över median jämfört med övriga med den titeln.

Med ytterligare några års erfarenhet till kan jag nog söka mig till ännu högre tjänst. Då är löneläget ytterligare ca 20000 kronor högre, men då ingår personal- och budgetansvar mm.

4 gillningar