Vad har ni i er Lekhink?

Jag är väldigt ny på RT-forumet och klurar lite på det där med Lekhink.

Jag har lite Bitcoins (köpte för ca 6 år sen) och Tesla - tror dessa kvalar in i lekhinken…? Vet inte om Spiltan Aktiefond eller Räntefond bör ligga i den hinken. Oh well, sidospår.

Det jag är nyfiken på är vad ni har i era Lekhinkar?

2 gillningar

Råvaror och silver.

2 gillningar

En nystartad fondportfölj med momentumstrategi à la @dr_kalkyl

Robur Globalfond A (dötrist, kan komma att säljas och läggas i ovan)

En hög med Yandexaktier (denna är förutom momentumportföljen mitt mest spännade lekinnehav!)

En hög med tråkiga utdelningsaktier (som troligen kommer behöva bytas ut till något roligare)

Vore spännande att prova krypto, även om jag egentligen kräker på en stor del av techeriet. (Vore dock kul att bli rik på krypto för att sedan investera i lotech.) Men har noll koll på strategi, vill inte bara dumköpa. Tips välkomnas!

Kryptocertifikat och tillväxtaktier från NASDAQ inom bioteknik plus Tesla.

Silvergruvor och krediter(Savelend)

Svenska utdelningsaktier såsom Castellum, Axfood m.fl.
Guld-ETF (ETC)

Kanske inte världens mest riskfyllda lekhink …

1 gillning

Allt möjligt! P2P-lån, kryptovaluta, rymd-ETF, gaming-ETF, råvarucertifikat (hedgar aktiemarknaden med fika - kaffe och vete[bröd]) och en massa småinnehav som jag verkligen kunde vara utan.

Och så har jag “Bandyportföljen” med :beer::wine_glass::cocktail:-aktier.

Just nu har jag ingen lekhink, men hade AUAG Silver Bullet i den förut.

Jag har ingen “hink” på det viset, men jag gissar att mina två “förhoppningsbolag”, Ferroamp och InCoax passar in där. InCoax en riktig berg- och dalbana som jag borde ha sålt och köpt tillbaka ett antal gånger. Ferroamp också lustig upp- och nerbana om än inte lika kraftigt som InCoax.

Länsförsäkringar Fastighetsfond

:+1::slightly_smiling_face:

100% LF Global indexnära :grin::+1:.

2 gillningar

Plus Småbolag. Kort och gott. :slight_smile:

1 gillning

Tesla, och köpte in mig lite i Spotify efter deras ras.

Hmm, Spotify you say. Kanske något för denna hink. Har faktiskt inte ens tänkt på det.

Kikade nu på deras börsutveckling. Det var en ojämn kurva, men ja, passar ju fint in i just denna hink. En chansning.

1 gillning

Läropengar:

Lite SPAC:ar, några investmentbolag och venture builders, osv.

2 gillningar

SPAC-festen uteblev :joy:
(Jag har en liknande lista…)

1 gillning

Det ser ut som din lekhink uppför sig precis som en lekhink ska uppföras :joy::joy::rofl::+1::grin::hugs:. Det ser lovande ut :thinking: . Lekhinken borde vara max 1% av hela portföljen . Själv undviker jag lekhinkar på alla möjliga sätt :+1:

1 gillning

Auag Silver bullet
Bitcoin Zero
Ethereum Zero
Halva portföljen men man lär sig väl med tiden

2 gillningar

Varför inte Avanza Zero istället ? :rofl:. Din lekhink kallas Rysk roulette :face_with_hand_over_mouth::grin:! Oj,joj,joj livsfarligt :thinking::face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Hehe kan tillägga att allt månadsspar numera går in i indexfonder.
Får sälja av lekhinken när den återhämtat sig om 2år, 20år eller aldrig haha

1 gillning